• Tue 5 Jul 2022 23:26
    3531 visningar
    9 svar
    9
    3531

    40 årsfest

    Hej! 

    Jag håller på att planera min 40 årsfest. Tanken är att barnen ska vara med och jag ska ha ett tema så vi ska klä ut oss. Det jag funderar över är hur jag ska göra för att några ska stanna kvar sent och dansa. Om barnen är med är jag rädd att en del tackar för sig och åker hem tidigt. Jag tänker mig att festen börjar 17 med mingel, mat och lekar. Sedan fika och därefter dans och snacks. Jag är mest orolig att jag kommer att få stå ensam på dansgolvet. Hur har ni gjort när ni firat födelsedagar? 

  • Svar på tråden 40 årsfest
  • Anonym (Em)
    Wed 6 Jul 2022 07:28
    #1
    +1

    Barnen kan väl vara med i början, men sen följa med någon barnvakt hem? 

  • Anonym (Mimmi­)
    Wed 6 Jul 2022 11:27
    #2
    +1

    En alkoholfri barnfest med dans?
    Jag hade inte stannat mer än max två timmar.

    Låt barnen lämna när vuxenfesten tar över, annars lär det stanna vid ett barnkalas.

  • Ullist­rump
    Wed 6 Jul 2022 18:29
    #3
    +1

    NEJ ha inte barn med fy fan det förstör hela festen. låt nån passa era snorungar tycker jag

  • Anonym (S)
    Wed 6 Jul 2022 18:38
    #4
    +1

    Hur är vännerna? Är de såna som släpper loss när barnen är med eller är det risk att de går tidigt?

    Jag tror att det är svårt att få till både och...barnvänligt och festvänligt....
    Många väljer nog att gå tidigt istället för att fixa nån barnvakt som ska komma mitt i festen.
    Alla barn fixar ju inte sådana avsked heller...

    Jag hade nog valt att låta barnen stanna hemma så att alla får roa sig i lugn och ro

  • Anonym (H)
    Thu 7 Jul 2022 05:59
    #5

    Hur gamla är barnen? Mingel och lekar först, sittande middag Kl 19 och då åker någon hem med barnen? Är dom 10-12 år så låt dom arrangera lite lekar, tipspromenad? Sen hem med barnvakt för filmkväll eller liknande.

  • Anonym (Mella­n)
    Thu 7 Jul 2022 08:23
    #6

    Jag var nyligen på fest med bra upplägg. Barn var absolut välkomna, men det var inga speciella barnanpassningar förutom lite glass och saft. Vissa valde att ta med barn, medan andra valde barnvakt. Ingen hade någon åsikt varken om att vuxna drack bubbel eller att barnen röjde. Vissa med barn stannade länge, medan någon annan åkte hem tidigare. 


    Uppägget gjorde att det inte blev barnkalas, men ändå blev en trevlig fest där alla var välkomna. 

  • Sat 16 Jul 2022 22:30
    #7

    Vi var på ett bröllop en gång, det var "20 mil" från där de flesta bodde. Där var det ordnat med barnpassning och aktiviteter med inhyrda barnvakter (typ tonåringar i släkten). Det vart ett kul kalas som inte dog ut.

    Tyvärr var det ingen barnpassning morgonen efter... Foten i munnen

  • Anonym (Ö)
    Sat 16 Jul 2022 23:49
    #8
    +1

    Vuxet och barn går ju att kombinera om någon kollar av/aktiverar barn som ffa är små. Annars tycket jag att barnfritt är att föredra, så vuxna kan roa sig i lugn och ro

  • Sat 16 Jul 2022 23:59
    #9

    jag har aldrig varit med om att det ska dansas på en fest för vuxna, vad är det för dans du tänker dig. 
    de fester jag jag har varit på så har det varit lite mingel, mat av något slag, lite fika samt några lekar eller någon frågesport. Efter det har vi inte gjort något speciellt, bara snackat med musik i bakgrunden, typ. Hade avskytt om någon tvingat mig att börja dansa. 

Svar på tråden 40 årsfest