• Klara00

    Otrogen sambo?

    Hej,

    Skulle behöva hjälp med att gå er syn på situationen.

    Jag har en sambo sedan flera år tillbaka. 
    Han har från början av vår relation varit väldigt noga med vad man får och inte får göra. Vilket lett till att vi alltid varit öppna med mobiler mm inget problem för mig. 

    Under corona arbetade han hemma och jag var på kontoret, under ungefär 1 års tid. Efter detta året tycker jag att han förändrats. Men inte gjort någon grej av det. Sista tiden har jag en stark känsla av att något är fel. Jag har därför frågat och kollat i hans telefon, vilket jag gjort öppet. Det jag lagt märke till är att han har väldigt mycket spelappar och har lagt till och tagit bort dessa samt raderat webbhistorik flertal gånger.

    Nyss såg jag att han varit inne i en app i 3 timmar under natten (twitch) och sedan tagit bort den. När jag försökte ladda ner den hade han även loggat ut sig. Vilket gjorde att jag inte kunde se något.
     
    Sätter griller i huvudet på mig. 
    Han är så noga med att alltid sopa bort all spår.. 

    Hur hade ni gjort? 

  • Svar på tråden Otrogen sambo?
  • sacredheart

    Varför frågar du inte honom?

    Om ni har ett bra förhållande så känner du att du kan lita på svaret.
    Om du tvekar att han är ärlig så måste du ju fundera på varför...och fundera på ert förhållande kan hålla i längden...

  • Mortiscia80

    På vilket sätt har han förändrats? Varför är det misstänksamt att han har/haft appar som fokuserar på spel?

    Raderad webbhistorik som nytt mönster är dock sällan goda nyheter....

    Du har ett fåtal val. Du kan avvakta och se vad som händer, eller fortsätta snoka i hans telefon (med eller utan hans vetskap), eller konfrontera honom och få höra att han naturligtvis inte är otrogen (vem erkänner det?) och efter det kommer han vara mer försiktig med vad han gör och/eller tycka att du är sjukligt svartsjuk.

  • Klara00

    Vi har haft en dålig period länge, jag har frågat honom och han säger naturligtvis nej. Jag vet att han raderar historik och har gjort även innan men har tänkt att det kanske är något. Nu har jag bara en stark känsla av att något inte stämmer... 

Svar på tråden Otrogen sambo?