• Det blåa huset

I juni ska den ut med mycket vrål och tjut... Del 3

Här kommer så den tredje delen i följetongen för oss tjejer som väntar barn i juni. Skrattande Förhoppningsvis hinner de flesta av oss bli mammor innan det är dags att köra igång 4:e delen.

Skriv, läs, skratta, känn medlidande och ställ frågor som ingen egentligen kan svara på...

Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m4862398.html

Del 2: http://beta.familjeliv.se/Forum-2-16/m6115750.html

Planerar barn-tråden: www.familjeliv.se/Forum-1-32/m4495981.html

Välkomna!

Rossan, nu snyggare än nånsin... ♥ 7:e månaden
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-24 14:18:03:
    BF-lista för oss. beta.familjeliv.se/Forum-2-16/m8193142.html
  • Svar på tråden I juni ska den ut med mycket vrål och tjut... Del 3
  • Det blåa huset

*Inväntar de andra*

Rossan, nu snyggare än nånsin... ♥ 7:e månaden
  • Mumin Mamman

Tjohoo...här kommer jag..Flört

En Smilla mamma
  • Jonnzie

Svingar mig in i en lian i den nya fina världen (tråden)

• siamesen

Morgon alla

Maste erkänna att sen jag joinat er i er trad sa känns det som om bf är precis runt knuten...mysko egentligen men juni känns sa mycket närmre än juli och ända diffar det bara pa 11 dagar

• Jonnzie

Fy vad tråkiga datorer vi har här på jobbet den nya Beta är helt konstig på min dator. Flipprar och blinkar mest hela tiden....

• Mamsie

Bröst... Jodå, det stämmer hos oss det där jag läste nånstans: du & mannen kanske får tvåa nya lekkamrater i sängen Jag känner mig sååå bystig och sexig i mina enorma C-kupor *s*.
    Sen kommer amningen... med "dollyparton-släng-dig-i-väggen-Bomber". Härligt så länge de inte rinner o läcker. Vilket det gör vid minsta pip som påminner om bebis, eller vid sex mm. Fördelen var att man samlade upp massor av överskottsmjölk utan att behöva pumpa ut. Bara att frysa in o ha vid behov.
    Sen kommer "tiden efter amningen"... Mina hängande platta taxöron fick nästan vår schäfer att rodna!
    Alltså, när jag tänker efter så är de ganska trevliga nu när jag är gravid

Trulis: Brösten läckte inte i förtid under de första grav. Men nu & förra grav kom de första dropparna (gult megakladdigt) i v... *tänker efter* Kan det ha varit v 18 tro?. Inget som besvärar än, men vi får se framåt v 36...

Siamesen: Fräcka "ä-prickar" du har hittat! Gôr-tufft

Kreativ: Den där bältesgrejen är nog bara för att sälja onödiga prylar till oroliga mänsker
    Det ska mycket till för att ungen ska mosas; de ligger så fint inbäddade i vatten och vår buk.
    Lägg bältet så långt ner under magen det går, så har bebben samma skydd!
    Men sen finns det några som tycker det är bekvämt, och då finns det ingen anledning att låta bli den.
    BRA att du fick ny BM, det låter som om hon lyssnar på dig och är mer tillmötesgående *glad*
    - Att vi har pippat, ja! Inte konstigt vi bara pustar ut och är nöjda med att vi lyckades göra en unge till slut. Nu ligger vi i sängen och läser o myser istället *asg*.

• Mamsie

*ASG* åt MuminMammans dröm. Jisses.. inte illa. Och stackars Sambo!
    Jag drömmer också helknäppa grejer, men glömmer drömmarna efter några dar. Borde kanske blogga dom på beta.familjeliv.se ?
    Efter förra förlossningen duschade jag när flickan var 1 timme gammal, jag tjatade mig till det eftersom jag mådde bra men var svettig och kladdig och kände mig äcklig. Tänk om det hade varit så efter alla förlossningarna!

Jonnzie: Jag önskar jag kunde ge dig styrka att gå på fikan och låtsas som om du inte alls blir illa berörd av hennes närvaro (Är det exets syrra?). Bara vara "diva-med-mage" och le o vara på gott humör.
    *önskar så det blixtrar mellan öronen* Jag har varit gift med en psykopat. På riktigt - jag skojar inte. Min första man var våldsam. En sambo däremellan våldtog mig för att få bevis på att jag älskade honom!!! *snurrar med fingret mot tinningen*. Jo, jag vet vad vissa personer av hankön (vägrar att kalla dom karlar) är kapabla till.

Rossan: bajsspionen?? Vad i hela friden är det för nåt?
    *slår upp i Freuds uppslagsverk* .. Gravid drömmer om jättesnoppar... Aha! Hon är sexuellt frustrerad och önskar att hon befruktat sig själv. Diagnosen är färdig *asg* (Gissa vad jag anser om Freud... )

Jag väntar min fjärde unge, och jag vill också känna kroppsdelar o få tag i en fot *avundsjuk*! Antingen är jag konstig eller så är mina ungar konstiga... *s*

• Mumin Mamman

Mamsie: Det är så roligt att läsa det du skriver..asg massor..du skriver på ett så bra å roligt sätt..Flört..

En Smilla mamma
  • Laluuna

Tjohooooo....

Får man joina eller? Är kanske lite sen då men jag väntar också i juni =)

Svar på tråden I juni ska den ut med mycket vrål och tjut... Del 3