Vad kostar det att sälja något på svenska ebay?
Jag skulle vilja sälja en del grejer och funderar på ebay, men jag hittar inte hur mycket det kostar att sälja.
Jag skulle vilja sälja en del grejer och funderar på ebay, men jag hittar inte hur mycket det kostar att sälja.
det är alldeles gratis.
Jag är inte helt säker på att Lilie har rätt i detta.....
Jag har visserligen aldrig sålt på Ebay, bara handlat men jag vet att på t ex amerikanska Ebay så kostar det i runda tal 15% på försäljningsvärdet. Skulle tro att ungefär samma avgifter tillkommer oavsett på vilket lands Ebay du än säljer eftersom det är ett o samma företag, fast med sidor anpassade efetr olika länder.
Jag har försökt läsa mig till deras regler för försäljning men tycker det verkar ganska jobbigt och svårtytt.
här står det att det inte kostar någonting
Nu har jag varit ute på Ebay o kollat igen. Det verkar faktiskt som om det ÄR gratis att sälja på Ebay I SVERIGE. Men, vill man nå en större publik och sälja via Ebay i USA så tillkommer diverse olika avgifter såsom startavgift, avgift på slutliga försäljningspriset mm mm.
Så , att sälja på Ebay Sverige verkar som en bra affär om man tror att det räcker att nå ut till den kundkretsen.
Hur stora avgifterna blir totalt vid försäljning utanför Sverige beror helt på vilka tillvalsalternativ man väljer typ reservationspris, bilder i annonsen osv.