Nutidens kroppsideal och dess påverkan?
Har kroppshetsen och nutidens kroppsideal fått dig att se på din egen kropp annorlunda eller vilja förändra den mer åt det nutida idealen?
På senaste tiden har jag märkt att jag börjat bli väldigt missnöjd och kritisk till min egen kropp vilket så klart påverkar allt från sex till självkänsla. När allt plötsligt kan skäras bort och korrigeras blir det liksom svårt att hävda varför man hellre väjer att se defekt ut och osmaklig ut och acceptera tidens och förloppens gång.
Jag är inte någon som varit särskilt nöjd med mitt utseende men jag har heller aldrig tänkt på att det skulle sticka ut som exceptionellt. Mitt kön exempelvis. Det har fyllt sin funktion men killar idag om jag började dejta, skulle nog tänka " dallrig rostbiff", varför opererar hon inte den fula fittan, lägger in lite silikon i de trissta påsarna eller klipper bort överflödet på magen osv? Om de dessutom haft flera tjejer på raken med redigerade kroppar blir det nog svårare att acceptera en partner med helt naturlig kropp.
Det har gått så fort med denna nya utveckling och ser överallt unga kvinnor falla offer för dessa ideal. Verkar inte finnas många kvar som vågar behålla sina naturliga kroppar.