• Sominget

    Returnera kläder när blir bättre rea

    Hej, någon som har erfarenhet att returnera kläder köpta på rea och sedan köpa samma vara till nytt lägre rea pris i samband med returen? Tycker både internet och butiker svämmas över nu av reor men upplever att det är sämre rabatter i år (känns som ordinariepriserna generellt är högre varför rean också blir sämre). Ofta säljer de bästa produkterna/mest rabatterade produkterna slut fortast men jag vet att tex stadium framöver har halva rea priset på sin rea. Kan jag köpa en vara och förvara den hemma, sedan returnera när det blir halva priset (som då tagit slut i butik) och köpa tillbaka samma vara för det lägre priset vid samma tidpunkt som returen? Eller hur gör ni andra vid reor? 


    Blir butikspersonal sura om man gör på detta vis? 

  • Svar på tråden Returnera kläder när blir bättre rea
  • Anonym (Inte så sniken)

    Använder du inte de kläder köper?
    om du lämnar/skickar tillbaka prylarna kan du knappast vara säker på att kunna köpa dem igen.

  • Anonym (Pfft)

    Klart de blir sura. Dessutom har du ofta bara en månad på dig att lämna tillbaka kläderna. Och hur länge tänkte du vänta innan du köper samma kläder igen, vända i kassan och hämta ett till plagg eller...? Nej ts, bara dålig stil och äckligt snålt.

  • Anonym (Pin)

    Så du menar att du ska gå fram till kassan, lämna tillbaka plagget, få ett tillgodokvitto eller pengarna tillbaka, och sedan be om att få exakt samma plagg tillbaka för lägre pris?
    Pinsamt.
    Hade jag stått i kassan hade jag nekat dig och sagt att plagget ska prismärkas om innan det blir tillgängligt för köp igen.

  • Anonym (V)
    Sominget skrev 2022-07-08 19:05:43 följande:
    Returnera kläder när blir bättre rea

    Hej, någon som har erfarenhet att returnera kläder köpta på rea och sedan köpa samma vara till nytt lägre rea pris i samband med returen? Tycker både internet och butiker svämmas över nu av reor men upplever att det är sämre rabatter i år (känns som ordinariepriserna generellt är högre varför rean också blir sämre). Ofta säljer de bästa produkterna/mest rabatterade produkterna slut fortast men jag vet att tex stadium framöver har halva rea priset på sin rea. Kan jag köpa en vara och förvara den hemma, sedan returnera när det blir halva priset (som då tagit slut i butik) och köpa tillbaka samma vara för det lägre priset vid samma tidpunkt som returen? Eller hur gör ni andra vid reor? 


    Blir butikspersonal sura om man gör på detta vis? 


    Är det inte enklare att bara vänta till de sänker reapriserna? Känns omständligt att först handla för att sedan byta. Skippa första köpet. 
  • Anonym (K)

    Det funkar nog inte , de brukar lägga returvaran i ett skåp bakom och lägger ut senare.
    Så man kan ej köpa varan igen direkt.

    Du kan kanske chansa och gå tillbaka senare. 

  • Embla twopointoh
    Sominget skrev 2022-07-08 19:05:43 följande:
    Returnera kläder när blir bättre rea

    Hej, någon som har erfarenhet att returnera kläder köpta på rea och sedan köpa samma vara till nytt lägre rea pris i samband med returen? Tycker både internet och butiker svämmas över nu av reor men upplever att det är sämre rabatter i år (känns som ordinariepriserna generellt är högre varför rean också blir sämre). Ofta säljer de bästa produkterna/mest rabatterade produkterna slut fortast men jag vet att tex stadium framöver har halva rea priset på sin rea. Kan jag köpa en vara och förvara den hemma, sedan returnera när det blir halva priset (som då tagit slut i butik) och köpa tillbaka samma vara för det lägre priset vid samma tidpunkt som returen? Eller hur gör ni andra vid reor? 


    Blir butikspersonal sura om man gör på detta vis? 


    Det här måste nog vara bland det snålaste jag stött på på länge. Dessutom funkar det nog inte, många butiker har ingen returrätt på rea och även om de har det så kan det ta ett tag innan returnerade varor hängs ut i butiken igen. Vad ska du göra, lämna tillbaka ett plagg och sedan stå på vakt vid reabordet tills plagget hamnar där igen och slita tag i det direkt?

    Jag hoppas detta är en fredagstråd.
  • Um Hamza

    Men hela poängen med 50% och senare 75% är ju att de vill sälja bort hela lagret, så det som är kvar till sist är ju det som varit svårt att få bort innan på lägre procent rea. Ofta nåt enstaka plagg av varje, eller nån lite avvikande design. Om folk gjorde som du och sitter hemma och håller på kläderna faller ju hela systemet med utförsäljning? Jag kan tycka systemet är rättvist, det bygger ju på tillgång och efterfrågan. Så nej jag tror inte det är varken uppskattat eller kommer funka. Dom hänger det väl bara på snurran med 50% igen om det är lättsålt? Eller, om du syftar på gina tricots rea tex där de slumpar ut massor, då kommer du nog hinna få dina kläder på 75% också, se bara till att hålla dig framme. Det är väl semesterveckorna när ingen går i affärer som det är mest rea. Och ärligt, vad tjänar du på det om det funkar? 100 kr? Nej, gå på loppis istället 

  • Sominget

    Jag tackar för svar men har ni inget trevligt att kommentera så skippa att svara överhuvudtaget. 

  • Embla twopointoh
    Sominget skrev 2022-07-08 22:04:49 följande:

    Jag tackar för svar men har ni inget trevligt att kommentera så skippa att svara överhuvudtaget. 


    Om det bara är trevliga svar du vill ha så prata med Siri istället.
  • Sominget
    Embla twopointoh skrev 2022-07-08 22:13:52 följande:
    Om det bara är trevliga svar du vill ha så prata med Siri istället.
    Precis sådana här kommentarer som undanbedes. 
Svar på tråden Returnera kläder när blir bättre rea