• Fri 8 Jul 2022 20:10
    1922 visningar
    15 svar
    15
    1922

    utsött eller inte?

    vill ventilera en händelse som jag anser vara av väldigt stor betydels. Eller är jag bara nojig?

    Det hela utspelar sig på följande sätt:

    En morgon vaknar jag o läser tidningen att min bror blivit delägare i ett projekt och förstår att det kostade en stor simma pengar.

    När jag tittar mig omkring i vardagsrummet ser jag min bror o han kompis hånskratta åt mig. 


    Jag grattade honom givetvis men undrade varför inte jag fått veta ngt. När jag sedan talade med mina föräldrar sa dom väldigt kortfattat att dom lånat ut en halv mille till honom. Men tillägget att jG fått 500kr i månaden under en längre tid så det går jämnt upp typ. Jsg blev alldeles stum och chockad. Det här har d heller aldrig talats om mer. På fyllan har dock min mor tagit upp det på ett väldigt märkligt sätt. Hon har nästan anklagat mig när jag frågat om vatför i helvete jag fick reda på det sist? tidningen visste de tidigare o hans polare. 


    det är helt klart väldigt laddat. jag önskar min bror all lycka i livet men det hör känns väldigt skevt. Känns en i dag som en kniv i ryggen och ingen vill prata om det.

    Till Er frågar jag nu, är det mig som det är fel på eller är det ngt som inte stämme?

    Tack på förhand om era synpunkte!

  • Svar på tråden utsött eller inte?
  • Magica­l
    Fri 8 Jul 2022 20:13
    #1
    +1

    Bor ni hemma hos era föräldrar? 

    Varför var din bror och hans kompis där och hånskrattade åt dig, på morgonen när du läste tidningen? 

  • Fri 8 Jul 2022 20:18
    #2

    Ja, vi bodde på den tiden! Det är ganska längesen nu

  • Fri 8 Jul 2022 20:19
    #3

    Har ingen aning varför dom hånskrattad. det är en gåta för mig än idag

  • Fri 8 Jul 2022 20:24
    #4
    Oceanfly123 skrev 2022-07-08 20:19:15 följande:

    Har ingen aning varför dom hånskrattad. det är en gåta för mig än idag


    De tyckte väl om att se din reaktion.

    Hur länge fick du pengar av dina föräldrar? Tror inte de är så duktiga på matematik....
  • Fri 8 Jul 2022 20:26
    #5

    under ett år jag pluggade och hade d tight. Så dåliga är dom inte på matematik????

  • Fri 8 Jul 2022 20:32
    #6

    Jaha
    Vilket år var det?
    Har er mor fått tillbaka lånet?
    Hur gick det med grabbarnas företag?
    Hur har du det?

  • Fri 8 Jul 2022 20:36
    #7

    Jag har det väldigt bra tack

  • Fri 8 Jul 2022 20:38
    #8
    Oceanfly123 skrev 2022-07-08 20:26:17 följande:

    under ett år jag pluggade och hade d tight. Så dåliga är dom inte på matematik????


    500:- per månad vs 500 000:-, det är tusen månader. Tusen månader är mer än 83 år. Det kanske är du som är dålig på matematik och inte förstår att de blåser dig om de tycker att det går jämnt upp? Å andra sidan var ju den där halva miljonen bara ett lån så du kanske ska vara glad för det du fick :)

    Väldigt konstigt att ingen berättade för dig om din brors projekt i alla fall, håller de ofta på så där?
  • Fri 8 Jul 2022 20:38
    #9

    så frågan om vilket år det är är viktigast här?

  • Fri 8 Jul 2022 20:40
    #10

    Morti

    Jag kan matten men jag bara undrar varför dom blåste mig. Kunde väl berättat d bara så hade allt varit fine and done. 

  • Fri 8 Jul 2022 20:47
    #11
    Oceanfly123 skrev 2022-07-08 20:40:38 följande:

    Morti

    Jag kan matten men jag bara undrar varför dom blåste mig. Kunde väl berättat d bara så hade allt varit fine and done. 


    Du skriver lite otydligt men om du undrar varför är det enklast att fråga dem, inte för att jag tror att du får några svar.
  • Fri 8 Jul 2022 20:50
    #12

    Morti

    Jag är rädd att jag splittrar hela familjen med det här. 

    På vilket sätt är jag otydli? 

  • Fri 8 Jul 2022 21:17
    #13
    Oceanfly123 skrev 2022-07-08 20:50:20 följande:

    Morti

    Jag är rädd att jag splittrar hela familjen med det här. 

    På vilket sätt är jag otydli? 


    Jag förstod inte riktigt dina inlägg nr 9 och 10 helt enkelt.

    Jag tycker inte du behöver vara rädd för just nu är ni splittrade redan, bara att det inte är uttalat. De gör skillnad på dig och din bror, de behandlar dig konstigt och faktiskt lite elakt.
  • Fri 8 Jul 2022 21:28
    #14

    Morti

    Du har tyvärr alldeles rätt tror jag! 

    Vi är redan splittrade, tack för ditt engagemang och önskar dig en trevlig afton!

  • Fri 8 Jul 2022 21:35
    #15
    Oceanfly123 skrev 2022-07-08 21:28:44 följande:

    Morti

    Du har tyvärr alldeles rätt tror jag! 

    Vi är redan splittrade, tack för ditt engagemang och önskar dig en trevlig afton!


    Detsamma! 
Svar på tråden utsött eller inte?