• Anonym (Rinner ut i sanden)

Hur ofta rinner ditt intresse för någon ut i sanden

Hur ofta upplever du att ditt, eller erat gemensamma intresse för varandra, rinner ut i sanden?

Du kanske känner att det finns något i luften, ni kanske flirtar, men varken du eller den andra personen vågar ta nästa steg. Tänker att det beror på osäkerhet, mixade signaler, ovana/oerfarenhet, dåligt självförtroende etc.

Hur lång tid brukar det ta innan det runnit ut i sanden och vad gör att du får att gå vidare? Tänker att det kanske är väldigt olika beroende på hur ofta och regelbundet ni träffas.

Tänker fråmst på personer som du träffar i verkliga livet, t ex på en kurs, via jobbet, på en resa etc och inte personer ni har träffat via t ex Tinder.

• Svar på tråden Hur ofta rinner ditt intresse för någon ut i sanden
  • Kexsmula

Om jag VERKLIGEN är intresserad av någon rinner inte mitt intresse ut i sanden?

• Anonym (Rinner ut i sanden)
    Kexsmula skrev 2022-07-09 01:17:15 följande:

Om jag VERKLIGEN är intresserad av någon rinner inte mitt intresse ut i sanden?

Bjuder du ut personen eller låter du den andra personen förstå att du är intresserad? Gör du det även om du är osäker på hur den andra personer känner?
  • Anonym (qqq)

Om du menar kärleksintresse så har jag aldrig varit med om att mitt intresse runnit ut i sanden. Jag. funkar nog så att känns det något direkt (det pirrar lite i magen när man ser personen, pratar med den osv). De tillfällen jag känt så iRL så har jag visat mitt intresse (jag är kvinna). Jag har en gång frågat om personen ville gå på bio, och en annan gång frågat om fika. 

Jag har nätdejtat och ibland gått på mer än en dejt med samma person men kändes det inget på första dejten så har det sen inte infunnit sig senare heller. Jag har testat med 1-4 dejter och nä - ingen känsla första dejten = ingen känsla sen heller. Då har det känts mer som kompisar. En del blir ju besvikna/sura om man inte som de säger: "ger dem en chans att visa sitt rätta jag". Då har jag ibland sagt ja till en andra dejt, men har lärt mig att lita på magkänslan. Inte schysst vare sig mot mig själv eller andra att gå på en andra dejt om jag redan vet att det inte kommer leda till något. 
    Min slutsats är därför att för min del fungerar det allra bäst att bygga på det intresse/magkänsla som uppstår, och hålla sig till det. 

• Tecum

När jag var singel var mitt intresse beroende av den respons jag fick. Om jag inte fick bekräftelse tillbaka dog det, oavsett hur intressant hon var. Spela svårfångad funkade inte med mig.
    Å andra sidan kunde ett ljumt intresse växa om tjejen var angelägen och visade att hon verkligen ville.

• Anonym (Hänt)

Det har hänt mig nyligen med en man från jobbet jag inlett en relation med. Han var lättflörtad och vi sågs utanför jobbet, hade sex. Har umgåtts en hel del sen dess, 2-3 månader. Men mitt intresse har klart minskat när jag märkt mer hur han är. 

• Anonym (Ytr)
    Tecum skrev 2022-07-09 13:19:25 följande:

När jag var singel var mitt intresse beroende av den respons jag fick. Om jag inte fick bekräftelse tillbaka dog det, oavsett hur intressant hon var. Spela svårfångad funkade inte med mig.
    Å andra sidan kunde ett ljumt intresse växa om tjejen var angelägen och visade att hon verkligen ville.

Samma här. Får jag för lite tillbaka försvinner intresset snabbt.
Svar på tråden Hur ofta rinner ditt intresse för någon ut i sanden