• Anonym (Knäckt)

Får inte underhåll!

Ett jävla huvudbry!

Får inte underhåll av barnens mamma. Barnen bor heltid hos mig men grabben(14) är ca 4 dagar i månaden hos sin mamma. 
    Dottern (12) vill inte vara där alls.

Sedan 2 år tillbaka Får jag inget underhåll av mamman. 
    Varje gång jag lyft frågan så ska hon ha barnen så mycket det går, men barnen åker inte dit för de vill inte. 
    Mamman bor ca 1,5 timme bort med bil i annan kommun.

Har legat låg med att gå till försäkringskassan då jag och sambon letar större hus utanför kommunen vi bor i. 
    Är rädd mamman sätter käppar i hjulet och inte låter oss flytta när vi hittar hus. 

Hur ska jag göra? 
    Börjar bli jävligt ont om pengar för min del o går back ca 300 i månaden. 

Mamman när vi bodde ihop gömde pengar för mig som hon hade när vi skildes.

Försökt läsa men förstår de som att vi pga delad vårdnad måste hon godkänna flytt 

• Svar på tråden Får inte underhåll!
  • Anonym (Knäckt)

Ska vara går back 3000 kr i månaden

• Anonym (X)

Sök underhållsdtöd hos försäkringskassan.

Lös med skatteverket sedan om mamman vägrar skriva under flytten. De kommer skriva barnen hos er eftersom lagen säger att man ska vara skriven där man har sin dygnsvila.

• Anonvm

Ansök om underhållsstöd hos FK om du inte lyckas komma överens med barnens andra förälder om underhållsbidrag.

Att hålla på att tramsa o sätta sig på tvären för ändring av barnens folkbokförningsadress använder du som argument för att det skulle vara bättre för barnen om du hade enskild vårdnad.
    Så länge det inte handlar om att flytta väldigt långt bort så att det på så vis försvårar barnens umgänge med den andra föräldern så brukar detta vara ett utmärkt sätt att skjuta sig själv i foten för den som håller på o tramsar.
    Om det redan är över 1tim bilresa för barnen att åka till andra föräldern så är det precis sak samma om det så är 2 eller 3tim...

Barnen är redan så gamla att de har mycket att säga till om ang deras boende i en vårdnadstvist, när ni ev kommer till huvudförhandling är de 1-1,5år äldre....

• Anonym (Ansök)

Du skulle ansökt för två år sedan eftersom det är barnens rättigheter. Att "ligga lågt" är bara trams eftersom FK inte ändrar något för att man söker annan ort. 
    Att berätta att mamman såg till att ha fuck you- pengar är irrelevant. 

• Anonym (111)

Precis. Ansök via FK. Det står exakt hur man gör, det finns en specifik blankett man ska använda när den andra föräldern inte betalar. De kommer sen informera henne om vad hon ska bidra med. Du behöver inte prata med henne om den frågan alls. Ringer hon och är sur svarar du bara att detta borde du gjort för 2 år sedan och att det är hon som inte följer lagen. 
    Eftersom barnen är hos dig så är det ju så. 

Gör detta, och sen fortsätter ni söka hus i lugn och ro. Den dagen ni hittar hus får du ta nästa grej då. Ja, båda v.h ska skriva under på att barn flyttar MEN eftersom de bor hos dig oavsett så kommer skatteverket utreda var barnen har sin dygnsvila och när de inser att de bor hos dig oavsett, så kommer de skriva barnen på den nya adressen. 

Svar på tråden Får inte underhåll!