• Anonym (Hejhallå)

Vad gör era barn på sommarlovet en regnig dag ?

En dag då det regnar eller inte är så varmt ute, när de kanske inte vill vara ute , vad gör de då istället inne? Nu menar jag skolbarn, inte småbarn.

• Svar på tråden Vad gör era barn på sommarlovet en regnig dag ?
  • Anonym (A)

Kollar någon film, ritar/pysslar, bakar, leker med saker i rummet. 

• Anonym (Sara)

Spelar pingis i garaget, går ut med hunden, cyklar till affären, spelar brädspel, tittar på film, bygger Lego. 

• PH76

Badar i poolen (ok även i regn), spelar kort, tv-spel, Ipads någon film, brädspel...

• Anonym (H)

Är hemma med familjen eller med kompisar. Det är inte farligt att ha en "tråkdag" även om det är sommarlov. Kan ju vara mysigt efter resor och annat att bara vara

• Anonym (Em)

Spelar dator, kollar serier, bakar, lagar mat. 

• Anonym (Morsan)

Städar sitt rum (kanske)
    Bjuder hem kompisar.
    Bakar (jag får städa)
    Är ute ändå.
    kollar film, spelar, mm

• Anonym (Förälder)

Dator
    Idag gjorde jag "knarrande sand" av potatismjöl som hållt 8-åringen sysselsatt minst 1.5 timme

• Anonym (Anonym)

Bakar pysslar bygger är med kompisar spelar spel tittar på tv spelar instrument löser korsord läser. Allt man gör som vanligt. 

• Plupp73

Numera är våra barn nästan vuxna, men det de brukar göra regniga dagar är att teckna, ha filmmaraton med varandra eller vänner, gå på gymmet (numera), baka, laga mat, spela spel, pyssla, sy någonting osv.
    Ibland röjer vi alla i något förråd när det regnar. Eller spelar piano, gitarr, dragspel eller liknande

Man kan också  leta upp något Kahoot på kul tema, eller spela schack
Svar på tråden Vad gör era barn på sommarlovet en regnig dag ?