• nyfiken23

    Förvärkar eller värkar

    Jag är gravid i v.38+1 och har sedan 3 veckor tillbaka onda förvärkar som kommer och går till och från.
    Har även en hel del sammandragningar som inte hör ont. 
    Inatt blev de regelbundna och har legat vaken i 3 timmar med förvärkar/värkar som kommit var 6:e minut gjort fruktansvärt ont och tryckt nedåt. Varken värme/massage eller vila har hjälpt.
    Lyckades sedan somna i 30min och efter det så har det lugnat sig. 
    Någon mer som har så här? Tar så otroligt på krafterna och psyket när man tror att det är på gång....

  • Svar på tråden Förvärkar eller värkar
  • Malindback

    Är i v 38+5 (andra barnet). Samma för mig. Massa förvärkar och sammandragningar, ffa inatt. Men hittills verkar det inte vara på gång. 
    Börjar bli otålig :) 
    Är det din första? 

  • nyfiken23
    Malindback skrev 2022-07-11 10:10:51 följande:

    Är i v 38+5 (andra barnet). Samma för mig. Massa förvärkar och sammandragningar, ffa inatt. Men hittills verkar det inte vara på gång. 
    Börjar bli otålig :) 
    Är det din första? 


    Jag är oxå jätte otålig. Orkar inte vara vaken till och från varje natt utan att det ger något resultat ???? ska till BM imorgon på kontroll funderar på att be henne kolla om det är någon påverkan...
    Nej detta är mitt 3:e barn, har dock aldrig haft det så här innan ????
  • nyfiken23
    Lilant skrev 2022-07-11 11:03:26 följande:

    Är det 3dje barnet så borde du ju veta att det inte är pågång. 


    Fast när man få värkar som kommer var 6:e minut och håller i sig i 2,5 timme för att sedan sluta så är det under dessa 2.5 timme inte så lätt att veta?
    Sen när det lugnar sig fattade jag med att det inte var på gång men under dessa 2.5 timme med värkar som trycker nedåt och inget hjälper mot smärtan så är det inte lika lätt. 
    Och som jag skriver så är det jobbigt att det håller i sen stannar av. 
  • Moali
    nyfiken23 skrev 2022-07-11 11:17:00 följande:
    Fast när man få värkar som kommer var 6:e minut och håller i sig i 2,5 timme för att sedan sluta så är det under dessa 2.5 timme inte så lätt att veta?
    Sen när det lugnar sig fattade jag med att det inte var på gång men under dessa 2.5 timme med värkar som trycker nedåt och inget hjälper mot smärtan så är det inte lika lätt. 
    Och som jag skriver så är det jobbigt att det håller i sen stannar av. 
    Hade samma med min tvåa, bara att gilla läget helt enkelt. Finns ju inget att göra åt det. :(
  • nyfiken23
    Moali skrev 2022-07-11 11:31:05 följande:
    Hade samma med min tvåa, bara att gilla läget helt enkelt. Finns ju inget att göra åt det. :(
    Ja visst är det bara att gilla läget :( så sjukt energikrävande bara. Hur länge hade du så innan det blev på riktigt? 
  • Moali
    nyfiken23 skrev 2022-07-11 11:52:07 följande:
    Ja visst är det bara att gilla läget :( så sjukt energikrävande bara. Hur länge hade du så innan det blev på riktigt? 
    Någon vecka innan tror jag :)
  • Lilant

    Fast som sagt du har fött två barn innan. Då borde du veta att riktiga värkar gör en rejält skitnödig... Så extremt konstigt att du blir förvirrad och tror att dina förvärkar är riktiga. 

  • nyfiken23
    Moali skrev 2022-07-11 12:00:42 följande:
    Någon vecka innan tror jag :)
    Då kan man ju hoppas att det gäller mig med ;) 
Svar på tråden Förvärkar eller värkar