Sex är inte vad det brukade
Hej,
jag har kört fast i livet och vet inte vad jag ska ta mig till. Jag skulle därför uppskatta tips och gärna från personer som har liknande erfarenheter.
För att inte skriva allt för långt har jag medvetet kortar ner inlägget till ett kompakt och möjligtvis lite fyrkantigt format.
Först lite fakta om mig, jag:
Är i tidiga trettioårsåldern
Har inga barn
Har ett givande arbete
Har en stabil ekonomi
Har ett stabilt och uppskattat boende
Den problematik jag upplever är att jag har ingen sexlust alls. Min sexlust har under de senaste åren minskat men har idag upphört att existera.
Jag har haft två relationer av det seriösa slaget de senaste 10 åren och började för cirka ett halvår sedan dejta en fantastisk person. Denne person är fin på både in- och utsidan, vi delar många likheter men även olikheter.
Jag har sedan vi började dejta varit öppen med att min sexlust varierar mellan extremt låg till ej befintlig. Skulle detta vara ett hinder kan man lätt avsluta dejtandet och gå vidare.
Det har nu gått lite över ett halvår och min sexlust finns inte, vilket har lett till att personen jag dejtar känner sig avvisad och ej åtråvärd då denne ofta är kåt på mig och vill ha sex. Detta är något jag har förståelse för och vill givetvis ändra på.
Det hör till att nämna att jag brukade älska sex, jag brukade tycka sex var skönt, underbart och befriande. Idag tycker jag inte sex är skönt, det var flera år sedan jag fick orgasm vid samlag och jag känner att sex är något jag klarar mig bättre utan och därför undviker det. Jag har haft sex flera gånger då jag vet att personen jag dejtat eller personen i tidigare förhållanden varit sugen på sex. Jag får inte orgasm men ser till att lägga in fokus och engagemang så personen jag är med ska får det och känner sig tillfredsställd.
Jag vill inte känns såhär, jag vill hitta tillbaka till mig själv och längtar efter ett aktivt och ömsesidigt sexliv.