• eeeelliinnnn

    Bebis plötsligt gallskrik

    Hej! Min dotter är strax över 3 månader gammal. Vid 3 tillfällen i hennes korta liv har hon börjat gallskrika sådär så det ekar överallt och nästan fönstrena skakar. Den ena gången var när hon fick sin 3 månadersvaccination (förståeligt) ,den andra när vi var ute på sambons lantställe och hon satt ute i farmors knä och idag när hon låg i vagnen. Någon som vet vad det kan vara? Andra gången trodde jag hon blev stucken av något men nu låg hon i vagnen med insektsnät och dessutom hittade jag aldrig något bett. Kan dom börja skrika så plötsligt av värmen? Hon gjorde ingen antydan till att det var besvärligt under hela promenaden utan just när vi nästan var hemma och dessutom tror jag hon precis höll på att somna när det bröt ut. Hon var lugn 1 minut efter jag plockat upp henne. Ska ringa bvc imorgon och fråga också. Tack för svar!

  • Svar på tråden Bebis plötsligt gallskrik
  • Pimpinellan

    Bebisar skriker pga nåt "fel", nåt som är obehagligt. Vår yngsta skrek all vaken tid för han var en hnb:are. Andra skriker sällan, men det är oerhört sällan nåt att hetsa upp sig över. Man kollar blöjan, matar, tar upp dom, tröstar. Du behöver absolut inte ringa Bvc för en sån sak. Ungen var nöjd när hon blev upplockad så det var nog felet- hon ville upp.  Glad

  • eeeelliinnnn
    Pimpinellan skrev 2022-07-13 16:53:38 följande:

    Bebisar skriker pga nåt "fel", nåt som är obehagligt. Vår yngsta skrek all vaken tid för han var en hnb:are. Andra skriker sällan, men det är oerhört sällan nåt att hetsa upp sig över. Man kollar blöjan, matar, tar upp dom, tröstar. Du behöver absolut inte ringa Bvc för en sån sak. Ungen var nöjd när hon blev upplockad så det var nog felet- hon ville upp.   // Glad


    Tack så mycket. Förstagångsmamma så är konstant orolig att jag missar något.  Det var bara ett skrik utöver det vanliga hon brukar göra när hon är ledsen och tycker det skriket är så obehagligt. Men som sagt tack Hjärta
  • Pimpinellan
    eeeelliinnnn skrev 2022-07-13 17:16:26 följande:
    Tack så mycket. Förstagångsmamma så är konstant orolig att jag missar något.  Det var bara ett skrik utöver det vanliga hon brukar göra när hon är ledsen och tycker det skriket är så obehagligt. Men som sagt tack Hjärta
    Full förståelse. Man är mer orolig med första barnet. Men gör man vad man kan när det skriks räcker det. Glad Vår andra hade även kolik så skrik blev liksom vardag. Man lär sig snabbt skillnad på vad som är vad också. Hunger, vill upp i famnen, en fis på tvären osv.
  • eeeelliinnnn
    Pimpinellan skrev 2022-07-13 17:22:25 följande:
    Full förståelse. Man är mer orolig med första barnet. Men gör man vad man kan när det skriks räcker det. Glad Vår andra hade även kolik så skrik blev liksom vardag. Man lär sig snabbt skillnad på vad som är vad också. Hunger, vill upp i famnen, en fis på tvären osv.
    Ja kolik hade jag knappast överlevt med mina nerver, starkt jobbat av er. Man har ju knappast några andra alternativ än att bita ihop om ens barn får kolik visserligen men tycker alla föräldrar till kolikbarn ska ha extra beröm alltså. 
  • Pimpinellan
    eeeelliinnnn skrev 2022-07-13 17:39:08 följande:
    Ja kolik hade jag knappast överlevt med mina nerver, starkt jobbat av er. Man har ju knappast några andra alternativ än att bita ihop om ens barn får kolik visserligen men tycker alla föräldrar till kolikbarn ska ha extra beröm alltså. 
    Tack för berömmet. {#emotions_dlg.flower}  Man överlever allt om man är tvungen och gör det bästa av det. Så är det med allt man möter här i livet. Man agerar på det sätt man finner bäst. Du kommer klara av din lilla också vad gäller skrik, trots och annat mindre trevligt som är oundvikligt. En dag i taget bara. Glad
Svar på tråden Bebis plötsligt gallskrik