• Jordgubb90

    Får kommentarer om min vikt, hur ska jag göra?

    Hej!
    Jag är en tvåbarnsmamma på 30+ som alltid haft en jäkla förbränning. Jag har alltså alltid varit smal trots att jag inte varit särskilt noga med kosten. Nu har jag ätit ssri (antidepressiva) i ett år, vilket gjort att jag gått upp från 50 till 60 kg. Med andra ord väger jag snart 70 och sen 80 om jag fortsätter äta så som jag äter nu? MEN jag kan inte låta bli att fika när andra fikar för jag får hela tiden vassa kommentarer om jag avstår? vadå, vill du inte se ut som mig eller? Eller har du har Du en ätstörning? Eller lilla gumman du kan behöva lite mer kurvor. Så himla elaka kommentarer från exempelvis svärmor och egentligen alla. Dom tar det som ett påhopp mot dom då de flesta väger mer än mig. Jag trivs med mina 60 kg och vill inte bli tyngre. men vad ska jag säga? 

  • Svar på tråden Får kommentarer om min vikt, hur ska jag göra?
  • Anonym (Usch)

    Vad är det för sorts människor du umgås med egentligen? Jag har aldrig varit med om att någon kommenterat när jag inte velat äta något eller avstått från vissa saker. Otroligt otrevligt och jag hade nog ifrågasatt den vänskapen mycket och noga, om personen är så gränsöverskridande att personen anser sig ha rätten att kommentera mitt utseende och min vikt. 

  • Jordgubb90
    Anonym (Usch) skrev 2022-07-14 11:36:22 följande:

    Vad är det för sorts människor du umgås med egentligen? Jag har aldrig varit med om att någon kommenterat när jag inte velat äta något eller avstått från vissa saker. Otroligt otrevligt och jag hade nog ifrågasatt den vänskapen mycket och noga, om personen är så gränsöverskridande att personen anser sig ha rätten att kommentera mitt utseende och min vikt. 


    Jag umgås med blandat sorts folk, äldre och yngre. 
    Jag får dagligen dessa kommentarer. Min mans släkt har en fikakultur där man fikar dagligen. 
  • Jag är bara jag

    Men jösses, fräs ifrån människa! Så ohyfsat att öht kommentera vad folk äter eller inte äter och vad de väger. Så gör man bara inte.

  • Anonym (Q)
    Jordgubb90 skrev 2022-07-14 11:40:44 följande:
    Jag umgås med blandat sorts folk, äldre och yngre. 
    Jag får dagligen dessa kommentarer. Min mans släkt har en fikakultur där man fikar dagligen. 

    Och varför träffar du dom dagligen? 


     

  • Anonym (Kan ha stannat på 60)

    En aptitökning pga medicin behöver ju inte vara bottenlös, så bara för att du gått från 50-60 betyder inte det nödvändigtvis 60-70. 

    Du fick eventuellt En lite knubbigare persons aptit inte en dinosauries aptit. Börjar du inte äta mer så kan du bli viktstabil på 60 som du var tidigare på 50. 

  • Anonym (anonymig)

    Tråkigt att folk kommenterar vikten. Att kommentera andras vikt helt utan tillfrågan är oförskämt.

    Det viktiga är ju att du själv är nöjd med den du är.

    Säg ifrån bara helt ärligt:
    'Det är ohyfsat att kommentera andras vikt. sluta upp med det.'

    Själv har jag nästan alltid varit lite underviktig. Jag har också fått höra kommentarer om min vikt. Det ÄR oförskämt. Säg ifrån, lyssnar de inte- sluta umgås med dessa människor.

Svar på tråden Får kommentarer om min vikt, hur ska jag göra?