• Thu 14 Jul 2022 11:28
    1828 visningar
    1 svar
    1
    1828

    Familj på "semester" utan barn.

    Hej
    Jag är en kille på 23 år och har två syskon, ena är 17 och den andra är 25. Båda mina bröder bor hemma och har ej bott hemifrån ännu men jag flyttade ut när jag fyllde 18 då jag hade en flickvän så flyttade vi in tillsammans.

    Jag och min sambo brukar komma hem till min familj och äta mat och umgås osv vid många helger, kommer också själv över ibland då sambon jobbar alternativt har andra planer.
    Vi är inte ett strikt par så vi åker på många "soloresor" med kompisar osv vi hänger inte ihop på allt vi gör utan ibland är vi med varandra och andra gånger på skilda håll.

    Men nu till saken, min pappa skrev ett meddelande till mig i måndags och frågade ifall jag var ledig och kunde skjutsa resterande familj till tågstationen. Jag svarade såklart ja för jag har inget annat för mig ändå, min sambo jobbar också hela veckan.
    Jag åker över till dem på dagen och hänger där en stund och frågar dem vad dem ska göra osv, då får jag reda på att familjen förutom mig då ska åka till stockholm och ska ha en heldag där "shopping" mat osv och natta över där.

    Jag blir såklart ledsen över detta men jag säger inget direkt då jag vill dem ska ha en rolig resa tillsammans så tänker jag vänta med att yttra mig tills dem kommer hem. Vet ej varför det blivit såhär... ingen av oss bråkar i familjen osv. Dem har inte ens frågat ifall jag vill hänga med, nu känns det helt fel och jag känner mig helt utstött.

    Nån som varit med om liknande och vad ska jag säga när dem kommer hem? Har pratat med min sambo och hon tycker detta låter jättemärkligt.
  • Svar på tråden Familj på "semester" utan barn.
  • Sat 16 Jul 2022 00:41
    #1

    Jag tror faktiskt bara att dom tog för givet att du inte hade intresse av att hänga med. Fråga dina föräldrar. Bästa svaret får du av dom. Att fråga skadar inte. 

Svar på tråden Familj på "semester" utan barn.