• MalinSa

    Är det mens eller graviditet??

    Hej!
    Jag hade verkligen uppskattat om någon hade kunnat svara mig som känner igen dessa symtom eller vet någonting om detta?då jag är lite förvirrad tyvärr..
    För 1,5 vecka sedan började mina bröstvårtor göra jätte ont, blev svullna på så sätt att det ser ut som dom är styva hela tiden och lite röda. Några dagar senare fick Jag världens humörsvängningar, kunde bli förbannad för minsta lilla och typ börja gråta ( har tidigare aldrig lidit av PMS) 
    Sedan började jag känna mig lite åksjuk fast det har försvunnit nu. För två dagar sedan fick jag molande värk i båda äggstockarna lite då och då. Sedan fick jag som ett hugg i livmodern och någon timme senare kom en rosa/genomskinlig slemmig flytning??? tog jag det mellan pekfingret och tummen så kom det som massa trådar (vet inte riktigt hur jag ska förklara det) Efter det har jag bara haft som vanliga flygningar. igår kände jag inga symtom men idag har den molande värken kommit tillbaka och jag fick en huggande smärta igen i livmodern, sedan stickningar och sen som en strålande smärta och nu är det borta. istället har jag just nu världens halsbränna!! Sjukt jobbigt? har även i samband haft ont i ländryggen?Är det någon som känner igen sig i detta och vet vad det är som händer?? 

  • Svar på tråden Är det mens eller graviditet??
  • Anonym (Men)

    Om du är nära den tiden du brukar ha mens är det väl bara att ta ett gravtest så vet du? Annars vänta några dagar och ta då? Kan liksom både vara en graviditet eller en månad med kanske annan hormonsammansättning. Mensen förändras genom hela livet. Jag hade aldrig PMS tidigare och nu har jag det ibland. Hade däremot inte de symtomen när jag blev gravid. Omöjligt i alla fall för någon på FL att sia om du är gravid, det är det gravtest är till för. 

  • Anonym (Anonym)

    Man kan ju inte veta förrän man tagit ett test, men baserat på vad du skriver så låter du supergravid, du nämner ju typ de vanligaste tecknen efter implantation.

    Men som sagt, varje cykel kan se väldigt annorlunda ut och kan ju förändras genom livet, så helt säker kan man ju inte vara förrän man plussat, eller fått sin mens. 

    Hoppas det blir som du önskar!

  • Billieblue

    Vej! Jag har ungefär samma symptom. Fick i onsdags (BIM-1) en slemmig flytning som var svagt rosa med en blodstrimma i. Strax därefter ordentlig mensvärk, och ännu starkare värk igår. Dock ingen mens. Idag har värken avtagit och kommer och går lite, molar mest på vänster sida och i ländryggen. Är nu på BIM+1.
    Har senaste veckan haft extremt onda bröst, men det har också avtagit. Har inte vågat testa ännu.
    Hur har det gått för dig ts?

  • TrueResolution

    Har exakt samma symptom! + några till haha 


    dock på BIM +11 och bara negativa test, och har tagit måååånga... Tyst

    kan dock inte släppa det denna gången för något känns knasigt. Hur går det för er? 

Svar på tråden Är det mens eller graviditet??