Ok att äta rött kött under amning?
Är det ok att äta röt kött under amningen eller är det samma som gäller som när man är gravid? Något annat man ska tänka på under amningstiden?
Är det ok att äta röt kött under amningen eller är det samma som gäller som när man är gravid? Något annat man ska tänka på under amningstiden?
det undrar jag me...
viss fisk skall du undvika men annars behöver du inte avstå från något så länge barnet mår bra
när du ammar kan du äta i princip vad som helst, utom viss fisk, och alkohol då...
Kolla på www.livsmedelsverket.se
Barnet kan reagera på vissa livsmedel, men rött kött är inget problem
Jag har hört att man inte får äta jordgubbar när man ammar, men hittar inget på livsmedelsverkets hemsida. Är det någon som vet hur det ligger till?
Ameos
nej, det får du äta.
Däremot så kan vissa barn vara allergiska mot fröna som sitter på jordgubbarna, s man ska vara försiktig med att ge små barn jordgubbar.
Sen märker man om barnet är känsligt mot nåt.
Jag kunde inte äta apelsin, då fick min son eksem
Skönt! Har bf på midsommarafton och såg inte fram emot en sommar helt utan jordgubbar. Man får väl pröva sig fram helt enkelt och se vad bebisen tål eller inte tål.
Angående jordgubbar så rådde min BM mig att inte äta för mycket av dem när jag helammade. Om skrutten skulle få utslag eller magknip skulle jag också hålla mig borta från dem, men 10 st på en gång kan du äta.
lever ska man väl inte äta va
Jennski: Nej, det är när man är gravid.