• Minnie36

Finaste pojknamnet av dessa?

Vilket pojknamn tycker ni är finast av dessa? Vad tycker ni om namnen? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Finaste pojknamnet av dessa?
  • Embla twopointoh

Elias fick min röst, fast egentligen föredrar jag det hebreiska ursprunget Elia/Elijah (Elias är den grekiska formen av namnet).

Elliot och Elton är också fina. Okomplicerade och internationellt gångbara, och går utmärkt att uttala på svenska utan att man ska anglisera dem.

Ebbe gillar jag inte, det är hårt och avhugget.

• Minnie36
    Embla twopointoh skrev 2022-07-15 13:19:04 följande:

Elias fick min röst, fast egentligen föredrar jag det hebreiska ursprunget Elia/Elijah (Elias är den grekiska formen av namnet).

Elliot och Elton är också fina. Okomplicerade och internationellt gångbara, och går utmärkt att uttala på svenska utan att man ska anglisera dem.

Ebbe gillar jag inte, det är hårt och avhugget.

Tack för utförligt svar Glad
  • Alvina

Elliot! Därefter Elias. De andra namnen gillar jag inte. 

• Minnie36
    Alvina skrev 2022-07-15 15:02:46 följande:

Elliot! Därefter Elias. De andra namnen gillar jag inte. 

Tack för ditt svar!
  • Anonym (Y)

Ebbe.
    Elliot är fint också.
    Elton hamnar i samma kategori som Milton, Vincent och Liam för mig...
    Elias känner jag tyvärr en skitstövel som heter så det går bort av den anledningen, tyckte det var fint innan.

• linani

Elias är finast. 
    Det jag tycker om namnen är att de är välanvända just nu och därför lite tråkiga. Namnen ligger bokstavligen på plats 25, 27, 29 och 30 på namntoppen för 2021. Låter som att du läst listan rakt av för inspiration? Jag hade hellre tittat på typ Eddie, Eskil, Esaias, osv.

• Minnie36
    linani skrev 2022-07-16 10:19:25 följande:

Elias är finast. 
    Det jag tycker om namnen är att de är välanvända just nu och därför lite tråkiga. Namnen ligger bokstavligen på plats 25, 27, 29 och 30 på namntoppen för 2021. Låter som att du läst listan rakt av för inspiration? Jag hade hellre tittat på typ Eddie, Eskil, Esaias, osv.

Är Eddie ett riktigt namn?
  • Anonym (oghytevs)

Alla namnen är fina. Utom Elliot som låter alldeles för feminint.. Trodde att det var ett tjejnamn fram tills jag var myndig ungefär.

• Anonym (oghytevs)
    Minnie36 skrev 2022-07-16 23:35:53 följande:
    Är Eddie ett riktigt namn?
    Ja, absolut! Fint är det också
Svar på tråden Finaste pojknamnet av dessa?