• Anonym (Vem)

Tinderdejt

Utbudet på Tinder är inte så stort om man söker seriöst. Vi är dock några som faktiskt gör det.
    Hur många gånger tar det för att känna något? Jag har dejtat en man 7-8 gånger. Han skulle passa mig men än har jag inga känslor mer än att jag tycker om honom mycket och han är ärlig. Har inte haft många kvinnor eftersom han är seriös och trogen. Tror att han verkligen skulle stå vid min sida om vi fick starkare känslor. 

Sen matchade jag med en annan man. Han är också seriös och fin. Dock har han haft flera äktenskap och har många barn. Ekonomiskt har han det väldigt bra även om det inte är nåt jag aktivt letar efter. Säkert letar han också efter den rätta och min enda tvekan är hans historik. 

Så hur många dejter tar känslor? Vem skulle ni fortsätta träffa? Jag har inte legat med någon av dem. Tycker om båda. Nu kanske nån tycker att jag inte är schyst som träffar två, men jag är singel och vill hitta rätt. Vi är alla runt 45. 

• Svar på tråden Tinderdejt
  • Anonym (ööö)

Jag brukar veta redan på första dejten. om det är värt att ses fler gånger. De gånger jag valt att ses fler gånger för att ge det en chans, han var ju ändå trevlig etc, så har det ändå slutat efter ett par gånger. Med andra ord har jag lärt mig att lita på magkänslan. 

• Anonym (Vill mera)

Jag kände att jag träffat rätt man direkt på första dejten vi var på. Det kändes så naturligt och hemma. Jag trivs i hans sällskap.
    Dock gör vi inget annat än äter och sover  och det har även visat sig att han tydligen är asexuell och inte vill prata om hur dåligt jag mår av detta eller heller försöka göra någonting åt att han inte har någon sexlust.

Så nu känner jag mig bara lurad...
    Vi gör inget tillsammans och har inte ens sex. 

• Anonym (A)
    Anonym (ööö) skrev 2022-07-15 13:30:31 följande:
    Jag brukar veta redan på första dejten. om det är värt att ses fler gånger. De gånger jag valt att ses fler gånger för att ge det en chans, han var ju ändå trevlig etc, så har det ändå slutat efter ett par gånger. Med andra ord har jag lärt mig att lita på magkänslan. 
    Intressant.
  • Anonym (ööö)
    Anonym (Vill mera) skrev 2022-07-15 13:31:38 följande:

Jag kände att jag träffat rätt man direkt på första dejten vi var på. Det kändes så naturligt och hemma. Jag trivs i hans sällskap.
    Dock gör vi inget annat än äter och sover  och det har även visat sig att han tydligen är asexuell och inte vill prata om hur dåligt jag mår av detta eller heller försöka göra någonting åt att han inte har någon sexlust.

Så nu känner jag mig bara lurad...
    Vi gör inget tillsammans och har inte ens sex. 

Då får du väl lämna och gå vidare? Jag mötte en sån man en gång jag med. Eller, han var väl inte helt asexuell men han ville helst bara ligga och kramas men inget mer. Han ville ha/ge massage och sa en gång att massage var bättre än sex. 
    Det blev mer som vänner, så jag avbröt till slut. 
  • Anonym (ööö)
    Anonym (A) skrev 2022-07-15 19:30:31 följande:
    Intressant.
    Intressant hur? (men det är väl du som brukar skriva "håller med" i tusen trådar - ser att du försöker variera dig på ditt intetsägande sätt) 
  • exandthecity

Vissa personer kan bli blixtkära, och för andra tar det betydligt längre tid att utveckla starka känslor för nån. 
    Jag är helt ok med att tillhöra den senare sorten. Är man den typen gäller det oavsett om man träffats via nätet, på lokal eller på annat sätt. 

Svar på tråden Tinderdejt