Är det verkligen billigare att gå eller cykla, hjälp mig räkna
Jag blir tokig på det här. Det skulle ta över 2000 kalorier att gå dit jag vill och hem igen, och kalorier kostar ju också pengar. Hur räknar man på cykel? Tar det mindre energi än att gå? Det går ju fortare så det är ju kortare tid man förbrukar kalorier även om det kanske är något jobbigare, man får ju räkna per km/resa.
Bilen har ju blivit dyrt med bensinen. Men om man räknar med att bilen har man i vilket fall, så även om den står still på just den resan man ska räkna kostnader för och jämföra med att gå/cykla, så måste man betala försäkring och skatt.
Slitage och bensin är ju vad man sparar in om man går istället.
Och kalorier(maten) har ju också blivit dyrare. Kan man äta de billigaste kalorierna extra för varje resa man gör eller ska man äta vanliga måltider extra. Om en person äter sina mål sund mat om dagen och inte mer än att den håller en sund vikt, med den rörelse han har i nuläget, så kommer ju den magra till slut om den regelbundet börjar promenera bort 2000 kalorier utöver sin vanliga rörelse. Jag blir snurrig av allt detta, hjälp mig att reda ut och räkna