• malla78

frågor till 1000

Behöver hjälp med min kroppp.

Jag är 44 år gammal, bor med min sambo och våra barn som vi har varannan vecka. 
    Jag har blivit opererad i maj och läkningen tar såååån tid.
    Äter mediciner som betapred, antidepp (metrazepan) antibiotika.

Min fråga är:
    Jag har konstig mens.. (kollat upp å är inte i förklimateriet) 
    Har alltid oskyddat sex, känner av när jag har ägglossning mm mensen kommer som en klocka.
    Förra månaden hade jag ingen känning av min ägglossning men kollar på Flo.. hade oskyddaat sex hela tiden under den perioden, sen kom en liten mens 3 dagar ist för 6 å bara lite liksom, sen ägglossning som kändes ordentligt.
    Men nu 12 dagar innan min mens har jag världens molnande värk i äggisarna, svullen mage, äter konstant, går upp i vikt, ont i svanken mm 
    trött som en galning, kan inte dricka kaffe vilket jag älskar.... 
    vad händer med mig? 
    Nej planerar inte att bli gravid då jag är för gammal...

kan 

• Svar på tråden frågor till 1000
  • Jag är bara jag

Du har oskyddat sex, men vill inte bli gravid? Ingen bra idé. Finns rätt många som fått barn i din ålder. Men hur eller hur... 12 dagar kvar till mens innebär ca 2 dagar efter äl och då har man inga gravsymptom. I så fall blev du gravid förra cykeln. Ta ett gravtest så vet du. Du kan ju faktiskt bara ha fått biverkningar av alla mediciner också.

• malla78

jag tål typ inte hormoner samt kondomer, så oskyddat är typ enda alternativet, men blir vi gravida så är det såklart en välkommen gravisitet.
    Jo ska göra ett test. men ska jag ta det typ nu eller ska jag vänta till planerad mens?

mina mediciner har jag ätit länge så nja dom knölar inte till det för min mens i vanliga fall. Har haft turen att slippa de flesta biverkningarna av dom

Förra mensen var jätte kort och inte blödde jag lika mycket som vanligt heller..
    Inte gjorde den ont heller så ah jag vet inte faktist...

Men kollar man symtom på graviditet så har jag det.. 
    Men kan ju likagärna som sagt vara kroppen som återigen spelar mig ett spratt

• Jag är bara jag

Tycker du ska ta ett test redan nu. Är det negativt blev du inte gravid förra cykeln. Det finns ju annat än helt oskyddat som p-medel/metoder.

• malla78

mmm sambon var iväg å köpte ett test. Lika bra att kolla upp varför min kropp gör som den gör liksom
    Illamående
    Trött
    Svullen
    Besatt av att äta
    Ont i svnken
    Svullna bröst samt knottror å ändrad färg på vårtan
    Så gråtmild

Men ahm varit å kollat förklimakterie å det är det inte
    Inte endo heller
    Så mm super kul att känna såhär, så ah test imorgon bitti fast det då är 11 dagar kvar till mens

• Astriden

Det är klimakteriet uppenbart 

• Jag är bara jag
    malla78 skrev 2022-07-16 22:27:41 följande:
    Så mm super kul att känna såhär, så ah test imorgon bitti fast det då är 11 dagar kvar till mens
    Jamen, min poäng är ju att om det är gravsymptom blev du gravid förra cykeln och har därmed inte kvar 11 dagar till mens utan har passerat BIM med råge. Den här cykeln kan du inte ha hunnit få gravsymptom nämligen.
Svar på tråden frågor till 1000