Min mamma bråkar och får mig att må dåligt
Min mamma & jag bråkar rätt ofta. Försöker att inte träffa henne så ofta. Är vuxen och har flyttat hemifrån sen många år tillbaka. Vi bor långt ifrån varandra, så när jag väl åker över så brukar jag sova kvar 1-4 nätter, beror lite på. Har även två barn som gillar att vara hos sin mormor. Tycker inte hon behandlar mig bra. Pratar om om min uppväxt så intar hon försvarsställning och ber mig släppa det. När jag pratar om mina diagnoser, har dysmorfofobi(inbillad fulhet) samt ocd och panikångest. När jag pratar om mina diagnoser att jag känner mig för ful för att gå ut(gör det ändå) Så säger min mamma att jag har stora problem och måste gå till min kurator oftare än vad jag gör och få hjälp. Hon vill inte prata mer om min diagnos eller hur det påverkar mig. När jag spinner vidare på nån av mina diagnoser så avbryter hon drygt och säger att jag får prata om det med min kurator och inte med henne. När jag säger att jag är ledsen eller besviken på nåt som hänt så tycker hon jag ska släppa det direkt. Är som att jag inte får lägga nån energi på det. Kan förstå att hon vill mig väl innerst inne. men jobbigt att aldrig känna att man kan prata av sig min sin mamma. Har få nära vänner som jag kan ventilera mig till(vet att jag behöver utöka min vänskapskrets) När jag kommer till min mamma och blir ditbjuden på middag så förväntar hon sig att jag ska städa köket efteråt och plocka in allas tallrikar i disken... även fast hon bjudit mig och flera andra på mat. Visst kan man hjälpa till, men hon förväntar sig att jag ska städa allt själv. Annars blir hon sur. Min kusin, och syskon kommer alltid undan att hjälpa till, min syster plockade inte ens undan sin tallrik från köksbordet och gör det aldrig. Men då säger min mamma inget, men förväntar sig så mycket av mig jämt.