• Anonym (LEDSEN MAN)

kvinnor med dold narcissist, introverta personer

Nu i början av juli tog det slut efter nästa 2 års förhållande ( 50 +, ej bott ihop)

Under förhållandet har det kämpats massor, hon ville ha full focus, enormt mycket bekräftelse, man skulle göra allt för henne, stå för allt, gav henne alltid beröm hur vacker hon var etc, sa hur mycket jag älskade henne. Men inget ifrån henne, då sa hon bara du har bekräftelsebehov. Det kändes som man gick på glas/chips, sen kunde hon bara explodera utan anledning, å sen skulle man bara acceptera dessa ? talanger? och förstå bara ??!!

Jag kom krypande å be om ursäkt fast man ej hade gjort något, bara för få det lugnt o hus frid
    Pratade med en relation coach idag,  hen nämnde om kvinnor med dold narcissist, introverta personer, det som bitarna föll på plats

Hon har historiskt haft svårt att hantera relationer, var alltid fel på hennes ex partners, etc. Hon är som en parasit, skulle betala för allt, ville ha mig närmare hennes nya bostad pga kontroll tror jag

Vad jag gjorde var det mitt fel, hon var enormt arrogant mot mig, Hon kunde skrika, förnedra mig offentligt bara för få uppmärksamhet för jag sa emot henne ibland.  Var aldrig intresserad vad jag hade gjort, privat, jobb när hon frågade lite utvattnat så svarade jag, men gick ej mer än 2 min att jag var tråkigt, kan vi ej prata om något annat ??!! 

Genom att klä sig depressionens, uppgivenheten eller ?jag är inte älskad? dräkten för att väcka med sympati

När hon och jag träffades, så var hon max singel i 2 veckor efter sista uppbrottet?hon har ej vänner, så vi män blir hennes egendom, knä hund, så hon har säkert redan i relation igen, synd om honom

Självklart får man göra hur man vill när man är singel, alla sörjer på olika sätt och längd ?   så är det ju.

En av de saker jag har svårt att greppa just nu är, hur kunde jag låta mig behandlas så illa?  Varför lämnade jag inte henne tidigare?  Varför så blind

Finns det någon med liknande erfarenheter som man, som kan berätta hur det var för er, i er relation. Hur kom ni vidare? 
    Problemet att jag så starka känslor för henne, det stör mig rejält? men det kommer läkas under året

• Svar på tråden kvinnor med dold narcissist, introverta personer
  • Anonym (C)

Narcissist verkar troligt, men introvert? Jag förstår verkligen inte hur hennes beteende skulle ha med introversion att göra. Men hur som helst så var det ju bra att du tog dig ur förhållandet. Lycka till med läkningen!

• Anonym (LEDSEN MAN)

Kan även skriva att hon önskade att hennes egen son skulle dö i cancer, pga hon tycker att han var arrogant och har nog ADHD. Som en far och barn älskar, vart man chockad. 
    jag var hennes outtömliga gruva å ?pärla?, men behandlade mig så elakt och vidrigt.  . Kunde säga; Hoppas du krockar med bilen och brinner inne och dör? 1h senare sa hon bara, du måste acceptera mina ?brister ?. snart ska hon flytta ifrån min kommun till annat ställe, så himla skönt. Trodde hon var mitt livs kärlek, men visar vara mitt livs största misstag.. som jag kommer ta väldigt lång tid att läka och våga träffa en kvinna igen . jag lämnade henne i januari, men förlät henne å öppnade mitt hjärta igen , tog henne tillbaka men slutade  i Kaos i juli ,hon har säkert en ny man redan som hon kan suga ut energi ifrån. känner mig så förnedrad, tömd, sårad, bedragen , förbrukad, arg, misshandlad. Mina vänner och kollegor, tom ex frun säger, det finns snälla kvinnor där ute och jag hoppas att möta å tro på kärleken igen.

Önskar er en fin sommar läsare ? 

lärt mig 3 saker ifrån detta:
    - har hon barnen väldigt lite å pappan mer vårdnad fast hon jobbar heltid  Varning 
    -har hon inga vänner eller dålig relation med släkt varning
    - pratar hon illa om alla ex, många misslyckade relationer: varning 
    -betalar hon inte för sig själv, utan livnär sig som en parasit ???? varning 

• Anonym (LEDSEN MAN)
  • Lena5

På två år hinner man knyta an till en person, då kan det vara svårt att gå skilda vägar trots att man inser att det inte håller, att det hela  är orimligt. Det är bara att försöka stå ut och ta hand om sig så bra det går.

• Lena5

Alltså, jag menar att man behöver göra slut förstås!

• Anonym (Snart)

Hoppas att du hittar någon som det är möjligt att utveckla en relation med. Din förra kvinna verkade inte intresserad av andra människor och hur de har det!

• Anonym (Man blå ögd)

Tjena Mannen,
    grattis att du har kommit bort ifrån henne, låter som hon lider av borderline . Hon har lite att jobba med innan hon går in i en ny relation, du jag är rädd för hon har nog bedragit dig också under relation, dessa köra samma mönster tror mig

som de har Köpt något mall på nätet, www. hur bryter vi ner en man .com 

Påminner om mitt ex som jag lämnade 2020. hon bodde i norrort I Stockholm län , efter en vecka i ifrån varandra hade hon en ny ? tillfälligt ? ligg innan hon sökte ny relation. 

de jobbar på samma sätt , Parasit ???? som du skriver . Lycka till i ditt liv, hoppas du finner en varm , lyhörd kvinna längre fram i livet . Nu måste du läka ????????

• Anonym (Samma lika)

Låter som mitt ex men baserat på texten så är din kvinna mer utåtagerande och mindre manipulativ. Mitt ex sa inte så hemsk saker som du beskriver men var otroligt envis och driven i sin vilja att dominera och göra sin ?värld? till min.

Tror att hon inte orkade mer då jag aldrig bröts ner helt så hon gjorde slut. Idag förstår jag att jag hade tur, för även om det var illa så kunde det bli värre.

Månad ett var jag mest arg på henne och fokuserade på att få ordning på pratiska saker.

Månad två var jag oerhört ledsen. Det är viktigt att förstå att en sådan persons största önskan är att ta bort allt som är du och ersätta med sig själv. Sen när det tar slut så rycks allt det där bort. Då har du varken dig själv eller den person hon ersatte dig med kvar. Bara ett stort hål i din person. Det är oerhört smärtsamt att bearbeta och risken för återfall är såklart stor. Nyckeln är att härda ut och komma vidare. Jag tror att det är viktigt att ha folk att prata med, gärna en psykolog men även vänner. Gissar att hon gjort sitt bästa för att förstöra alla dina relationer till familj och vänner? Riktiga vänner och familj består nog ändå, men se upp för eventuell smutskastning från hennes sida.

Månad 3 och 4 var då jag till slut förstod. Det var inte jag som var konstig eller hade gjort fel. Mitt beteende som jag kände var så olikt mig VAR olikt, men något som framträdde i respons. Det är väldigt vanligt att ett offer för den är typen av person också (delvis) härmar hens beteende. Jag blev anklagad för att gaslighta, att vara empatilös och en uppsjö andra saker. Saker som absolut inte stämmer på mig som person men som kanske ett par gånger under oerhörd press uppstått.

När jag fattade vad som hade hänt så blev jag såklart arg. Ett nästan gränslöst behov av att få svar uppstod. Jag ville att hon skulle erkänna och stå till svars. Tyvärr kommer det aldrig att hända men det är inte lätt att förstå när man själv inte är oempatisk. Jag gjorde ett par tafatta försök att skriva till henne men blev bara frustrerad då jag inte fick svar.

Detta övergick sen i en annan fas där jag trodde att även om vi var dödsdömda så kanske jag kunde hjälpa henne. Jag satt ju trots allt på typ alla svar till varför förhållande inte funkade men också varför hon mådde dåligt, varför hon inte kunde behålla relationer, varför hon inte har några vänner, varför hon inte har kontakt med sin familj, varför hennes barn mår dåligt och så vidare. Allt hänger ihop liksom.

Detta övergick så småningom om till känslan att det är skit samma. Hon får leva sitt liv och även om det är djupt tragiskt så kan jag inte laga henne. Nämnde för något av hennes barn att de kunde höra av sig om de behövde prata.

Och så var det med det :). Nu mår jag bra igen även om jag kan bli ledsen ibland, men har återbyggt min person i och mitt liv. Är trygg i att vara själv och har hopp om framtiden. Jag vill inte in i någon ny relation men är inte avig till att umgås med folk heller.

Kort svar: tålamod, ha absolut noll kontakt med henne och ta stöd i vänner, familj och psykolog. Det går över och hålet inom dig går att fylla med glädje igen.

Svar på tråden kvinnor med dold narcissist, introverta personer