• Dalaa

    Ocd tanke

    Tjena vill bara säga att jag vet de låter helt dumt men måste ändå veta från en annan människa eftersom min ocd säger andra saker att de kan vara farligt för huden osv, jag undrade bara om jag råkade he in blåa engångs skoskydd tillsammans med vanlig tvätt om de kan färga av sig från skoskydden på till exempel tvätten, skulle vara bra att veta från en frisk människa hur jag ska göra ????

  • Svar på tråden Ocd tanke
  • Anonym (Hård)

    Nu ska jag vara hård, TS. Vad gör man när man får tvångstankar? Jag är övertygad att du vet att det sista du ska göra är att söka försäkran. Du matar ditt tvång. Säger bara för att jag själv lever med det. Bryt cirkeln. Sök inte försäkran.

  • Dalaa
    Anonym (Hård) skrev 2022-07-19 19:21:39 följande:

    Nu ska jag vara hård, TS. Vad gör man när man får tvångstankar? Jag är övertygad att du vet att det sista du ska göra är att söka försäkran. Du matar ditt tvång. Säger bara för att jag själv lever med det. Bryt cirkeln. Sök inte försäkran.


    Jag vet de är sant.. satt och tänkte på de ett tag vet de var dumt men nu när jag ändå  frågat va tror du? Tänkte eftersom dom va blå
  • Dalaa
    Anonym (ööö) skrev 2022-07-19 19:17:02 följande:

    nej varför skulle det göra det? 


    Jag tänkte eftersom dom är blå och de är säkert färgämnen i dom då?
  • Anonym (Kanske)
    Dalaa skrev 2022-07-19 19:26:12 följande:
    Jag tänkte eftersom dom är blå och de är säkert färgämnen i dom då?
    Hur skulle de annars vara blå? 

    Hur får dina kläder färg? 
  • Anonym (Hård)
    Dalaa skrev 2022-07-19 19:25:20 följande:
    Jag vet de är sant.. satt och tänkte på de ett tag vet de var dumt men nu när jag ändå  frågat va tror du? Tänkte eftersom dom va blå
    Tänker tyvärr inte svara på frågan eftersom det inte är bra för dig. Du måste genomleva ångesten och komma starkare ut på andra sidan.
  • Dalaa
    Anonym (Kanske) skrev 2022-07-19 19:39:16 följande:
    Hur skulle de annars vara blå? 

    Hur får dina kläder färg? 
    Från skoskydden när dom var i tvättmaskinen, vattnet kanske blev blå färg av engångs skoskydden
Svar på tråden Ocd tanke