• Anonym (Utomlands)

    När ena föräldern bor utomlands

    Jag vänder mig till er där ena barnets förälder bor utomlands. Speciellt då föräldern flyttat efter en tid. 
    Hur ser det ut med umgänge? Hur ofta ses barnet och föräldern? Hur gammalt är barnet och hur har det gått? 
  • Svar på tråden När ena föräldern bor utomlands
  • Anonym (Sjukt)

    Du menar att bo i ett annat land än sitt eget barn? Sådana idioter kan det väl inte finnas några av. Sjukt ju. Flytta utomlands får man göra när barnet är vuxet (om man inte kan flytta med barnet). Något annat är otänkbart. Som förälder har man ett ansvar tills barnet är vuxet. Punkt.

  • Anonym (a)
    Anonym (Sjukt) skrev 2022-07-20 14:02:00 följande:
    Du menar att bo i ett annat land än sitt eget barn? Sådana idioter kan det väl inte finnas några av. Sjukt ju. Flytta utomlands får man göra när barnet är vuxet (om man inte kan flytta med barnet). Något annat är otänkbart. Som förälder har man ett ansvar tills barnet är vuxet. Punkt.
    Nu är det ju inte det som är frågan här, utan hur umgänget fungerar.

    Jag är också intresserad av svaret på den frågan. Jag funderar över att skilja mig från mina barns pappa. Han skulle då med säkerhet flytta till sitt hemland, vilket hittills gjort att jag valt att inte skilja mig.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (a) skrev 2022-07-20 14:08:25 följande:
    Nu är det ju inte det som är frågan här, utan hur umgänget fungerar.

    Jag är också intresserad av svaret på den frågan. Jag funderar över att skilja mig från mina barns pappa. Han skulle då med säkerhet flytta till sitt hemland, vilket hittills gjort att jag valt att inte skilja mig.

    Det ansvaret måste tyvärr ligga i hans händer. Du kan inte leva med en man du vill skilja dig ifrån för att han annars kommer överge barnet. Det är ett fruktansvärt beteende men då är det den pappan barnet har och är han så ointresserad kommer det visa sig ändå. 


    Mitt barn träffa inte sin pappa alls. Han bor också utomlands. Noll intresse av kontakt. Kämpade länge för att få det att funka men så fort jag slutade fixa för honom slutade han bry sig. Mycket sorgligt men jag kan inte bära upp det ansvaret om inte pappan själv vill. 

  • Anonym (Jenny)

    Min väninna har sin (svenske) man i London och bor själv med deras gemensamme son i ett tredje land. Pappan är här 3 gånger om året ett par veckor i stöten. De tillbringar någon månad under sommaren i Sverige med hans familj samt tar vanligtvis en vintersemester på något varmt ställe (ibland tillsammans med mamman och hennes familj).

Svar på tråden När ena föräldern bor utomlands