• Anonym (XXXL)

Stor ”ölmage” pondus eller ligger det en i fatet?

Fortsätta bygga eller ej?

Vad säger folket?

• Svar på tråden Stor ”ölmage” pondus eller ligger det en i fatet?
  • Anonym (Noooo)

Nej nej nej
    ...

• Mia99
    Anonym (XXXL) skrev 2022-07-20 15:43:27 följande:
    Stor ?ölmage? pondus eller ligger det en i fatet?

Vad säger folket?

Pondus sitter inte i magen utan beteendet. Pondus är att våga ta ansvar och inspirera alla att använda sina förmågor mot ett gemensamt mål. Det kan man göra oavsett stor eller liten mage.

Bygga en stor mage medvetet tycker jag inte att du ska göra, det är en hälsomässig riskfaktor.
  • Anonym (Ronny Ronnysson)

Sketsnöggt!

• Bibbidi

Det här är första gången hela mitt liv då jag hört att någon ens skulle försöka koppla ihop ordet pondus med ölmage.

• Anonym (bara om)

Bygg bara om du är rik och ute efter en golddigger som hoppas på att du dör snart. 

Annars nej. Pondus har som någon skrev, inte utseendet, det är beteendet. 

En person med pondus får alla att lyssna på en utan att höja rösten, framhäva sig själv eller liknande, oavsett kön och ålder. 

En person som vågar vara sig själv, som vet sitt eget värde utan att förhäva sig osv. 

Så nej, bort med magen om du letar efter en partner oavsett om du bara vill ha sex eller mer. 

• Anonym (Stina)
    Bibbidi skrev 2022-07-20 16:10:46 följande:

Det här är första gången hela mitt liv då jag hört att någon ens skulle försöka koppla ihop ordet pondus med ölmage.

Det var vanligt förr. Att ha ölmage kallades t o m att ha pondus. 

Jag bryr mig inte vad folk har för kroppar och en man kan vara attraktiv både som tjock och smal, lång och kort. 

Men jag kan tycka det blir lite märkligt med alla dessa karlar som lever på gymmet och har gigantiska tunnor. 

Och pratar nöjt om allt de äter och hur stora de är. Alltså minus musklerna så är de ju överviktiga. Inget fel med det men det är inte direkt så att de är några hälsocoacher. 

• Anonym (ewa)
    Anonym (XXXL) skrev 2022-07-20 15:43:27 följande:
    Stor ?ölmage? pondus eller ligger det en i fatet?

Vad säger folket?

Bygga? Är det det man gör när man häller i sig för mycket av det tjocka? 

Rent estetiskt är det knappast vackert eller attraherande med ölmage. Sen har jag förståelse för att det inte är så enkelt att hålla formen när man blir äldre. Dock behöver man ju inte förvärra den. 
  • Anonym (XXXL)

En del säger ju dom gillar att ha nått att klämma på, dvs gillar det. Förvirrande?? 

• Postman

Ser ingen pondus i det. Att bygga en stor mage medvetet är en stor hälsomässig riskfaktor.

• Bibbidi

Det visste jag inte, då har jag lärt mig någonting nytt. :)

Anonym (Stina) skrev 2022-07-20 16:15:04 följande:

• Anonym (Man)

Ingen pondus alls. Du kommer inte undan, det är bara börja träna.

• Anonym (K)

En liten ölkagge är aldrig fel, bara man är hyfsat i form i övrigt. Kan vara väldigt sexigt på män runt 40+.

• flygrl

Hellre en man med lite mage än sixpack men då inte stor övervikt och det ska va en man med maskulin framtoning med breda axlar och så.

Att aktivt bygga upp en stor mage låter däremot dumt. Tänk på din hälsa! Va rädd om dig mannen!

• Anonym (bara om)
    Anonym (XXXL) skrev 2022-07-20 18:08:23 följande:

En del säger ju dom gillar att ha nått att klämma på, dvs gillar det. Förvirrande?? 

Inte ett dugg, lite att klämma på betyder möjligen en liten mage, Men det kan likväl betyda att de vill klämma på någons muskler. 

De allra allra flesta väljer bort en större mage. 

• BuoBä
    Anonym (Stina) skrev 2022-07-20 16:15:04 följande:

Jag tänker på en fabrikör eller bankir på tidigt 1900-tal, som med sin rondör visade att han inte behövde kroppsarbeta och hade råd att unna sig av livets goda. Nu för tiden är idealet ett annat och företagsledare ska helst genomföra en svensk klassiker varje år, eller ägna sig åt annan extremsport. 
  • flygrl
    flygrl skrev 2022-07-21 20:05:33 följande:

Hellre en man med lite mage än sixpack men då inte stor övervikt och det ska va en man med maskulin framtoning med breda axlar och så.

Att aktivt bygga upp en stor mage låter däremot dumt. Tänk på din hälsa! Va rädd om dig mannen!

Tillägg: då jag vet att många överviktiga kämpar med dålig självkänsla och oförstående attityder från omgivningen vill jag också säga att man absolut inte är en sämre människa för man är överviktig. Vi är alla människor.
  • Anonym (nejnej)

Kulmage eller annan övervikt är ALLTID oattraktivt enligt mig.
    ingen 'pondus' alls.

Svar på tråden Stor ”ölmage” pondus eller ligger det en i fatet?