Falskt clearblue resultat?
Jag födde barn i mars i år och har sedan start helammat mitt barn. Har inte fått tillbaka mensen efter förlossningen, men fick en konstig känsla igår så jag tog ett graviditetstest som visade positivt direkt. Ett clearblue digitalt som tydligt visade plus. Tog sedan ett till digitalt från CB som visade ?Gravid?. Hade en liten liten blödning utan smärta för några dagar sen. Var därför till gyn idag där deras gravtest var negativt, inget hcg påvisades i blodet och på VUL syntes absolut ingenting. Jag är helt förvirrad. Har bara haft sex tre gånger sedan min senaste bebis kom till världen, senast 3 juli och tidigast i april, så någonstans mellan vecka 4-12 borde jag varit i, men uppenbarligen inte eftersom det då hade synts på blodprovet. Hur är det möjligt att jag får två stycken falska positiva med Clearblue? De hade inte gått ur datum, jag följde testet till punkt och pricka (van testare så jag har koll). Tog testen vid två olika tillfällen igår, så är olika urin och olika test men båda visade + och nu idag när jag kom hem från gyn tof jag ett CB med veckoindikator som visade ?Ej gravid?, hur är det möjligt? Jag förstår ingenting!!