• Anonym (Realwildchild)

Maximal fertilitet, Maximal galenskap!

Jag har en hälsa app på min iphone och jag har insett att runt samma tid varje månad, ca 7 dagar efter jag haft mens, så blir jag helt galen. Eller jag känner mig helt galen. Jag överreagerar, kan inte tänka klart, blir gränslös i mitt humör, ledsen och totalt sänkt. Typ mångalen! Detta går ut över mitt jobb och min relation.

Jag har googlat på detta och jag hittar inga relevanta resultat. 

Är det någon som kan känna igen sig i detta? Vad kan det här bero på? Jag har alltid haft humörsvängningar (pms) men upplever att det har eskalerat. Jag är 45 år, i bra form, tar hand om min kropp och allt annat funkar som det ska så att säga.  Kan det här vara början på klimakteriet? ( gah)

• Svar på tråden Maximal fertilitet, Maximal galenskap!
  • Anonym (Här med)

Du är inte ensam. Jag är i samma ålder, och har tidigare haft väldigt lindrig PMS, på nivån lite retlig samma dag som mensen drog igång. Nu har jag "PMS" två gånger i månaden, och är nära att skilja mig från min man och sälja barnen till lägstbjudande varje gång. Jag har även fått andra symptom som kortare menscykler och viktökning som satt sig på magen, så jag antar det är någon sorts förklimakterie. Mamma och mormor var inte igenom klimakteriet helt förän de var en bra bit över 50. Blir roliga ~10 år...

• Anonym (Realwildchild)

Är det sant? Du känner igen dig och får samma alltså! Ja men eller hur det känns som TVÅ pms fast den här andra är ju fan tusen gånger värre! Och det är så paradoxalt att detta inträffar när man skulle vara Max fertil också! 
    jag har också svårare gå ner i vikt samt fått mer rund mage. Ja roliga år haha. Usch. 

• Anonym (Här med)

Det är nästan så jag funderar på om p-piller vore en bra idé. Det var 20 år sen sist... Men jag provade olika sorter då och alla gjorde mig väldigt avtrubbad i känslorna, liksom likgiltig för allt, så jag vet inte om det skulle vara bättre. 

Svar på tråden Maximal fertilitet, Maximal galenskap!