• Anonym (Håll för näsan!)

    Parfymer som du tycker luktar vedervärdigt?

    Angel är en parfym som jag bara inte tål. Jag får kväljningar och migrän efter två minuter i närheten av någon med Angel. 

    Sen finns det en annan parfym (som jag inte vill skriva ut namnet på så att jag förstör den för någon annan) som doftar ljuvligt i någon timme innan avföringslukten kommer fram. Kräks Jag googlade tom saken för att jag var så förundrad om det verkligen kunde vara sant och mycket riktigt så finns det tydligen ett par ingredienser som används i parfymtillverkning som för somliga personer kan lukta avföring. Nu är jag livrädd för att testa nya parfymer för att jag tror att dom kanske har dom ingredienserna.

    Nu är det din tur att skriva om parfymer som du tycker luktar hemskt. Skrattande

  • Svar på tråden Parfymer som du tycker luktar vedervärdigt?
  • Anonym (Aning)

    Hellre vara fräsch och lukta lite parfym än lukta svett och skit.

  • Anonym (Håll för näsan!)
    Anonym (Aning) skrev 2022-07-21 20:17:05 följande:
    Hellre vara fräsch och lukta lite parfym än lukta svett och skit.
    Jag tror att du missuppfattade frågan. 
  • Anonym (öämoå ')

    Alla som inte passar personen som bär den. 


    Plus några till. Jag har en känslig näsa och om en person bär en parfym som inte passar dem så luktar det illa helt enkelt. 


    För att ta mig själv som ex: Min kollega och min bästa vän hade en serie från Rituals som doftade gudomligt! 


    Eftersom jag själv använder Rituals produkter, men andra dofter så köpta jag den serien också efter att ha doftat på den i butiken, ur flaskan. Mycket dumt. 


    Kom hem, tvättade håret, balsamerade det osv. Det torkade och jag höll på att kräkas av doften från mitt hår. Jag fick tvätta om håret och gav bort hela serien till min vän. 


    Sen har Rituals några dofter som jag tycker är för mycket, eller fel, jag vet inte hur jag ska skriva, det doftar inte harmoniskt eller hur jag ska beskriva det. 


    Dels Holi tror jag det är, den klarar jag inte av alls och dels vissa ur serien Jing. Handkrämen gillar jag, och någon sovspray jag fick som extra någon gång. 


    Hammam är inte heller en favvo, men den står jag ut med. 


    Opium är för tung tycker jag ofta, Chanel no 5 likaså. Överlag gillar jag lätta parfymer som inte gör så mycket väsen av sig. Det ska bara anas, inte överväldiga en. 


     

  • Elin pelin

    Är inte ett problem också att personer har alldeles för mycket parfym! Sen är det som skrivit ovanför att det luktar gott på någon men mindre gott på någon annan.
    Men nu blir jag nyfiken vilken parfym klarar du (TS) inte av?! Tänk om det är den jag har då får jag kanske tänka om... 

  • Anonym (Anonym8)
    Anonym (öämoå ') skrev 2022-07-21 20:31:00 följande:
    Parfymer som du tycker luktar vedervärdigt?

    Alla som inte passar personen som bär den. 


    Plus några till. Jag har en känslig näsa och om en person bär en parfym som inte passar dem så luktar det illa helt enkelt. 


    För att ta mig själv som ex: Min kollega och min bästa vän hade en serie från Rituals som doftade gudomligt! 


    Eftersom jag själv använder Rituals produkter, men andra dofter så köpta jag den serien också efter att ha doftat på den i butiken, ur flaskan. Mycket dumt. 


    Kom hem, tvättade håret, balsamerade det osv. Det torkade och jag höll på att kräkas av doften från mitt hår. Jag fick tvätta om håret och gav bort hela serien till min vän. 


    Sen har Rituals några dofter som jag tycker är för mycket, eller fel, jag vet inte hur jag ska skriva, det doftar inte harmoniskt eller hur jag ska beskriva det. 


    Dels Holi tror jag det är, den klarar jag inte av alls och dels vissa ur serien Jing. Handkrämen gillar jag, och någon sovspray jag fick som extra någon gång. 


    Hammam är inte heller en favvo, men den står jag ut med. 


    Opium är för tung tycker jag ofta, Chanel no 5 likaså. Överlag gillar jag lätta parfymer som inte gör så mycket väsen av sig. Det ska bara anas, inte överväldiga en. 


     


    Haha samma här med just rituals. Jag köpte pga det luktade så gott på andra
    På mig lukta den vita rituals valpkiss haha, höll verkligen på att kräkas
  • Anonym (En doft ska framhäva personligheten)

    Angel är en i mitt tycke en helt fantastisk och sexig parfym på rätt person men bör helst bäras till fest och på kvällar. Förstår att den kan framkalla besvär hos vissa då den är en väldigt tung och hypnotisk parfym. Jag har själv svårt för de allra flesta parfymer och gillar färre och färre.. Dofthus där jag gillar flest parfymer är Guerlain, och minst Estee Lauder och Chanel tror jag på damsidan.

    Några av de värsta parfymer jag känt är Alien och Eternity och många av de nyare med väldigt söta och syntetiska dofter.

  • Anonym (Håll för näsan!)
    Elin pelin skrev 2022-07-21 21:00:56 följande:
    Är inte ett problem också att personer har alldeles för mycket parfym! Sen är det som skrivit ovanför att det luktar gott på någon men mindre gott på någon annan.
    Men nu blir jag nyfiken vilken parfym klarar du (TS) inte av?! Tänk om det är den jag har då får jag kanske tänka om... 
    Det är hemskt det med när folk har för mycket parfym. Kom din parfym ut för 30 år sen?  
    Anonym (En doft ska framhäva personligheten) skrev 2022-07-21 21:25:07 följande:
    Angel är en i mitt tycke en helt fantastisk och sexig parfym på rätt person men bör helst bäras till fest och på kvällar. Förstår att den kan framkalla besvär hos vissa då den är en väldigt tung och hypnotisk parfym. Jag har själv svårt för de allra flesta parfymer och gillar färre och färre.. Dofthus där jag gillar flest parfymer är Guerlain, och minst Estee Lauder och Chanel tror jag på damsidan.

    Några av de värsta parfymer jag känt är Alien och Eternity och många av de nyare med väldigt söta och syntetiska dofter.
    Jag fixar inte Angel under några omständigheter. Jag är också väldigt känslig för parfymer och tycker också att det blir svårare och svårare att hitta någon bra. Vet inte om det beror på att jag är ännu känsligare än för många år sen eller pga vilka sorters parfymer och dofter som är på modet nu? Från 90-talet kan jag nämna kanske 10 parfymer som jag verkligen gillade då men idag kan jag nog inte ens nämna 3 stycken som jag tycker om. Dom jag har nu är mer att dom duger än att jag älskar dom. Är det likadant för dig?


  • Elin pelin
    Anonym (Håll för näsan!) skrev 2022-07-21 21:59:46 följande:
    Det är hemskt det med när folk har för mycket parfym. Kom din parfym ut för 30 år sen?  
    Personligen använder jag endast parfym på fester, jobbar med människor och många är överkänsliga mot dofter. Men jag kan fortfarande uppskatta lite parfym, men jag känner ju aldrig själv om/hur jag luktar så frågan är ju hur andra upplever det... Men jag borde nog uppdatera mina parfymer den nyaste är 15 år och luktar nog annorlunda på mig nu.
  • Anonym (Håll för näsan!)

    Nummer 3! Det går inte att citera ditt inlägg men finns det något trick som gör att man vet om en parfym passar en? Man kanske själv tror att man doftar gott men i verkligheten luktar man skunk? 

    Jag gillar också Rituals men bara den röda och den vita och jag har nog testat alla. Den vita hudkrämen doftar för  starkt så den brukar jag bara ta en liten klick och blanda med oparfymerad hudkräm för då kan jag ha den utan huvudvärk. Den röda hudkrämen doftar inte så mycket och doften försvinner på en halvtimme på mig så den går bra. Karma luktar hemskt på mig så den går fetbort. Jag fick också tvätta mig igen när jag hade använt den. 

    Ni som använder Rituals har ni testat deras parfymer och vad tycker ni om dom? Jag gillar Himalaya men tyvärr så kommer alkohollukten fram efter några timmar och det gör mig så ledsen för annars doftar den underbart tycker jag. 

  • Anonym (Håll för näsan!)
    Elin pelin skrev 2022-07-21 22:11:04 följande:
    Personligen använder jag endast parfym på fester, jobbar med människor och många är överkänsliga mot dofter. Men jag kan fortfarande uppskatta lite parfym, men jag känner ju aldrig själv om/hur jag luktar så frågan är ju hur andra upplever det... Men jag borde nog uppdatera mina parfymer den nyaste är 15 år och luktar nog annorlunda på mig nu.
    Vad snällt att du tänker på överkänsliga för det är verkligen inte alla som gör det. Menar du att flaskan är 15 år gammal eller att den kom ut för 15 år sen? Är den 15 år gammal så borde du nog verkligen köpa en ny. Drömmer 

    Ens egen kroppsdoft förändras ju genom åren vad jag har förstått pga hormoner etc så det kan nog hända att något man har använt förut inte passar en längre. 

    Jag avskyr alla Hermes parfymer kom jag på för att återgå till min fråga i ts. 
Svar på tråden Parfymer som du tycker luktar vedervärdigt?