• Anonym (Hjälp)

Vad betyder NPM? (psykiatrin)

Vad betyder NPM och case manager? Det är inom psykiatrin. 

I min journal står det att jag bedöms vara i behov av en fast NPM och att jag står i kö till en case manager. Jag såklart ringa och fråga på måndag men undrar om någon vet redan nu. När jag googlar får jag bara upp olika företagsmodeller.

• Svar på tråden Vad betyder NPM? (psykiatrin)
  • Anonym (Hjälp)

Såhär står det: 

Bedöms behöva stadigvarande behandlingskontakt på NPM.

• Anonym (L)

NPM=Neuropsykiatriska mottagningen

Case manager är en spindel i nätet-person som ofta kopplas in när en person har många kontakter hos kommun och region för att samordna insatserna.

• Anonym (Google)

En enkel Google-sökning berättar att det betyder neuropsykiatrisk mottagning.

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (L) skrev 2022-07-22 21:15:41 följande:

NPM=Neuropsykiatriska mottagningen

Case manager är en spindel i nätet-person som ofta kopplas in när en person har många kontakter hos kommun och region för att samordna insatserna.

Tack för hjälpen, jag uppskattar det Jag har hittills klarat av att hålla kontakt med myndigheter själv men det är alltid bra att få det sammanhållet nu är det upp till mig att förklara för läkaren vad de andra sysslar med. 
    Anonym (Google) skrev 2022-07-22 21:16:46 följande:

Jag får inte upp det alls när jag Googlar. 
  • Anonym (Google)
    Anonym (Hjälp) skrev 2022-07-22 21:46:45 följande:
    Tack för hjälpen, jag uppskattar det Jag har hittills klarat av att hålla kontakt med myndigheter själv men det är alltid bra att få det sammanhållet nu är det upp till mig att förklara för läkaren vad de andra sysslar med. 
    Anonym (Google) skrev 2022-07-22 21:16:46 följande:

Jag får inte upp det alls när jag Googlar. 
    Vad googlar du på? Jag skrev in NPM psykiatri och det kom upp flera träffar. Fast jag är inte superbra på att googla alla gånger heller Flört
Svar på tråden Vad betyder NPM? (psykiatrin)