• M och P

Vänta eller glömma?

I tre år har jag haft en relation med en gift man. Jag var oxå gift när vi träffades. Vi har båda långa äktenskap på över 30 år. Men jag lämnade ganska snabbt, klarade inte av dubbelliv. Han säger oxå att han ska lämna sin fru. Vi har försökte bryta flera gånger men det går inte. Efter två år satte jag press på honom och då fixade han lägenhet och halv flyttade. En lång historia kort. Hans fru hittade mina trosor i hans kavaj. Nu har han flyttat hem igen. Vi träffas fortfarande och han säger att han är på väg till mig. Hans fru mener att de måste försöka rädda deras äktenskap. De har företag tillsammans mycket ekonomi på spel. Vänta eller glömma?

• Svar på tråden Vänta eller glömma?
  • M och P

Jag är i vanliga fall en förnuftig människa. Men jag kan inte stänga dörr till honom. Han övertygar mig hela tiden och jag faller för det varje gång. Är det verkligen så att män aldrig lämnar sin fru för henne?

• M och P

Jag vet ju detta och har konfronterat honom flera gånger om det är så. Han säger då att vi är något speciellt och att älskar mig. Det tar bara lite tid att komma loss pga företaget. 

• Jimmy75
    M och P skrev 2022-07-23 18:21:10 följande:

Jag är i vanliga fall en förnuftig människa. Men jag kan inte stänga dörr till honom. Han övertygar mig hela tiden och jag faller för det varje gång. Är det verkligen så att män aldrig lämnar sin fru för henne?

Det spelar väl egentligen ingen som helst roll vad statistik säger här om vad män brukar eller inte brukar göra? Det enda som är relevant för dig är ifall du ser det som rimligt att just den mannen kommer lämna sin hustru för dig. Frågan är dock om du är helt klar över vad du själv vill eller ger dig in på i detta. Risken finns att han faktiskt till slut lämnar sin hustru, med allt vad förväntningar på dig och komplikationer det kan innebära och att du står där med en man du inte vet om du egentligen vill ha. Så länge de har ekonomiska förehavanden ihop kommer han ju alltid behöva ha någon slags relation med sin fru/exfru och givet historiken så här långt är risken stor att det kommer skapa tvivel inom dig. Ursäkta det slarviga uttrycket men skit i honom ett tag, alltså försök plocka honom ur ekvationen och ta dig en riktig funderare på hur du vill ha det. Därefter kan du börja fundera på hur du ska bemöta/hantera honom och hans situation.

Med vänlig hälsning, Jimmy
  • Anonym (Ibland)

Jag råder att glömma honom. 
    Mitt exempel är ändå att vi  gifte oss och levde tillsammans i 25 år efter att han prasslat med mig i 10 mån. Jag gjorde slut och kontakten var 0. Han kontaktade mig året efter och var då skild.
    Men jag tror inte det är så vanligt, har inte hört någon som gjort som vi. 
  • Anonym (Isolde)

Herregud, glöm! Jobba mer på att ta dig fri gubben och gå vidare med ditt liv! Tänk så skönt det kommer bli att hitta någon singel som har lika mycket vilja och tid att lägga ner på ett förhållande som du har? Ingen som drar fötterna efter sig och hellre är med personen han är gift med? Slösa inte mer tid på den här mannen!

Se det som ett beroende du måste komma över. Börja med att blocka honom överallt. Kanske värt att helt byta nummer? 

• M och P

Men kommer hans fru förlåt hans snedsteg eller bara låtsas som ingenting. Kommer han fortsätta och leva i ett äktenskap för att han måste? Jag vet att det inte finns något svar. Jag behöver bara få höra åsikter som kanske får mig att vakna. 

• Anonym (Isolde)
    M och P skrev 2022-07-23 19:57:17 följande:

Men kommer hans fru förlåt hans snedsteg eller bara låtsas som ingenting. Kommer han fortsätta och leva i ett äktenskap för att han måste? Jag vet att det inte finns något svar. Jag behöver bara få höra åsikter som kanske får mig att vakna. 

Vill du ha en man som behandlar sin fru så illa? Någon han lovat att älska i nöd och lust? Vad säger att han inte kommer göra exakt samma sak mot dig?
  • Anonym (...)

3 år är förvisso inte "aldrig" men det är en jäkla lång tid att inte få tummen ur. 
    Det kanske krävs att frun lämnar honom, för att han ska bli ledig. 

Han stannar garanterat inte för att han måste, det är ingen som måste idag. Han stannar för att det är bekvämt, och för att du snällt finns där när han känner att det kliar i ballen. 
  • Fiona M

Så när det väl brände till och han hade möjlighet att välja dig så flyttade han tillbaka till frun igen för att jobba på deras relation.

Exakt vad är det egentligen du undrar? 

Hur mycket mer tid du är beredd att kasta bort på en man som aldrig väljer dig kan bara du själv svara på.

• Anonym (Ibland)
    M och P skrev 2022-07-23 19:57:17 följande:

För din del spelar det ingen roll varför han stannar. Han kommer inte lämna henne igen. Skulle han mot all förmodan göra det så är det inte dig han vänder sig till. Det baserar jag enbart på att han hade chansen men vände. 
    Det kommer innebära för mycket begagnad drama att fortsätta med dig. Mycket enklare att börja med en ny som inte var den han bedrog frun med. 

Du blir grymt utnyttjad nu. ALLA säger att "det är något speciellt med dig, med oss" 
    Det ingår liksom i paketet....
  • Anonym (G)

3 år är väldigt lång tid och han gick dessutom tillbaka till henne. Har varit i din situation men inte så länge och jag vet hur blind man blir. Med facit i hand hade jag aldrig kunnat komma över att han stannade så länge om han till slut valde mig. Ska de lämna ska det vara inom kort och enda sättet du får veta om han tänker göra det är att bryta helt. Noll kontakt. Då får du svart på vitt vad du betyder. Min har fortsatt höra av sig när jag brutit men inte för han tänker lämna, jag är färdig nu och det vet han så lär inte få hör av honom mer. 
    Känner dessutom mer med hans fru nu. Det är en sak att bli handlöst förälskad i en annan att lämna, en helt annan att vilja ha någon vid sidan av för sex i flera år. Har äntligen landat i mig att han är ett svin. 

• Anonym (A)
    Anonym (Ibland) skrev 2022-07-23 20:37:28 följande:
    För din del spelar det ingen roll varför han stannar. Han kommer inte lämna henne igen. Skulle han mot all förmodan göra det så är det inte dig han vänder sig till. Det baserar jag enbart på att han hade chansen men vände. 
    Det kommer innebära för mycket begagnad drama att fortsätta med dig. Mycket enklare att börja med en ny som inte var den han bedrog frun med. 

Du blir grymt utnyttjad nu. ALLA säger att "det är något speciellt med dig, med oss" 
    Det ingår liksom i paketet....
    Håller med
Svar på tråden Vänta eller glömma?