• Lianna747

    Smärta v. 33

    Hej!

    Jag är gravid i vecka 33 och har de senaste två veckorna fått ondare och ondare i magen. Det började med att magen började dra ihop sig ofta då för två veckor sedan, plus lite molande mensvärk i nedre delen av magen. Ringde då förlossningen och fick komma in direkt. Där konstaterade man lite för högt blodtryck (fick ta blodtryck några dagar i rad, sedan sjönk det lite och man verkade bli nöjd) och att jag hade fått svar på urinodlingen som jag lämnade in några dagar tidigare. Då visade det sig att jag hade GBS, och fick därför Kåvepenin utskrivet. Den behandlingen är nu färdig och klar. MEN, jag har fortfarande ont, ondare nu än förut då det liksom har börjat hugga, flera gånger om dagen, under naveln i samband med ibland kraftig mensvärk. Sammandragningarna kommer också relativt ofta, speciellt ont gör det på kvällarna. Att trycka lite på magen gör också jätteont. Fick lämna in en ny urinodling igår (fredag) men har inte fått svar än, men var jag förstår så SKA Kåvepenin få bort GBS. Eller?
    Vad kan smärtan bero på? Kanske borde ringa förlossningen igen, men vill inte springa hos dem hela tiden och ödsla resurser och personal om det inte behövs. Finns det någon här som känner igen sig som kanske kan ge lite personliga erfarenheter?
Svar på tråden Smärta v. 33