• Anonym (Frun)

    Han sparkar folk till höger och vänster

    Min man driver eget företag tillsammans med en kompis. Det går väldigt bra för dem, men jag känner mig ärligt talat illa till mods över hur de hanterar vissa av sina anställda. Jag skämtar inte när jag säger att de sagt upp säkert tio personer senaste halvåret, vissa helt utan förvarning för att de helt enkelt inte gillade personen av olika anledningar. Jag har påpekat det några gånger, men då blir han arg och säger att det inte är deras skyldighet att ha idioter anställda. De flesta av dessa bor inte i eu, utan jobbar från ett annat land. Vill inte gå in på vilket, men min man hävdar att de inte måste följa svenska lagar med dem, stämmer det?

    Känns riktigt obehagligt det här... 

  • Svar på tråden Han sparkar folk till höger och vänster
  • Anonym (Herrejävla)

    Herrejävla gud.. Varenda kärring i Sverige tror att folk ska kunna komma hit ifrån andra länder och dra in full lön på att stå och snacka skit och käka pizza hela dagarna, medans alla andra tvingas jobba för deras jävla brödföda.. 

  • Anonym (Frun)
    Anonym (Herrejävla) skrev 2022-07-25 21:40:05 följande:

    Herrejävla gud.. Varenda kärring i Sverige tror att folk ska kunna komma hit ifrån andra länder och dra in full lön på att stå och snacka skit och käka pizza hela dagarna, medans alla andra tvingas jobba för deras jävla brödföda.. 


     


    Vad har det med något av det jag sa att göra? 

  • Anonym (Herrejävla)
    Anonym (Frun) skrev 2022-07-25 21:42:16 följande:

     


    Vad har det med något av det jag sa att göra? 


    Allt.. Fattar du inte att dom sparkar folk för att dom bara drar benen efter sig, tar mer rast än normalt eller enbart står o lökar?..
  • Anonym (Frun)
    Anonym (Herrejävla) skrev 2022-07-25 21:48:30 följande:
    Allt.. Fattar du inte att dom sparkar folk för att dom bara drar benen efter sig, tar mer rast än normalt eller enbart står o lökar?..

     


    Du har antagligen inte läst eller så försöker du bara provocera.

  • Anonym (Herrejävla)
    Anonym (Frun) skrev 2022-07-25 21:50:40 följande:

     


    Du har antagligen inte läst eller så försöker du bara provocera.


    Det som provocerar, är att du tror att man kan anställa vem som helst för att vara "snälla".
  • Anonym (Hin håle)

    Låter illa, vill du verkligen vara gift med en man med den unkna människosynen? 

  • Anonym (Herrejävla)
    Anonym (Frun) skrev 2022-07-25 21:50:40 följande:

     


    Du har antagligen inte läst eller så försöker du bara provocera.


    Visst kan man anställa allt och alla om man vill vara snäll o sånt.. 

    Men då kommer man förmodligen bli pank eller rånad till slut.. O det kommer aldrig bli något framtida VM lag.. 
  • Anonym (Frun)
    Anonym (Herrejävla) skrev 2022-07-25 22:11:27 följande:
    Visst kan man anställa allt och alla om man vill vara snäll o sånt.. 

    Men då kommer man förmodligen bli pank eller rånad till slut.. O det kommer aldrig bli något framtida VM lag.. 
    Du vet ju ingenting om dessa personer eller varför han sparkar dem.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Frun) skrev 2022-07-25 21:27:53 följande:
    Han sparkar folk till höger och vänster

    Min man driver eget företag tillsammans med en kompis. Det går väldigt bra för dem, men jag känner mig ärligt talat illa till mods över hur de hanterar vissa av sina anställda. Jag skämtar inte när jag säger att de sagt upp säkert tio personer senaste halvåret, vissa helt utan förvarning för att de helt enkelt inte gillade personen av olika anledningar. Jag har påpekat det några gånger, men då blir han arg och säger att det inte är deras skyldighet att ha idioter anställda. De flesta av dessa bor inte i eu, utan jobbar från ett annat land. Vill inte gå in på vilket, men min man hävdar att de inte måste följa svenska lagar med dem, stämmer det?

    Känns riktigt obehagligt det här... 


    Om företaget drivs i Sverige gäller svenska arbetsrättsliga regler. Han kan alltså inte bara sparka folk hur som helst. Men om personerna i fråga inte vet sina rättigheter och inte driver frågorna eller är fackanslutna så kan man dessvärre komma undan med sådant här. Det är kanske inte heller en slump att han anställer folk utanför EU?


    Men det är såklart både moraliskt och juridiskt fel. 

Svar på tråden Han sparkar folk till höger och vänster