• Anonym (Blyg)

Blyga tjejer, hur visar ni intresse tillbaka och vem tar nästa steg?

Säkert något som diskuterats i all oändlighet... Tänker att jag skapar nytt istället för att återuppliva något gammalt.

En fråga uppdelad på två.

1.
    A. Om ni märker att någon är intresserad av dig, hur visar ni det tillbaka?
    B. Brukar personen som ni flörtar tillbaka med, förstå att ni flörtar tillbaka?
    C. Är det personen som först visar intresse den som måste ta nästa steg? Eller vill ni själva ha kontroll över situationen?

2. 
    A. Hur brukar ni visa att ni är intresserade? 
    B. Om ni själva är intresserade. Förväntar ni er att killen ska ta nästa steg och bjuda ut ur? Dvs efter att ni har visat intresse.
    C. Brukar ditt intresse feltolkas och rinna ut i sanden? T ex att ni kanske rör killen subtilt, men då du har svårt att visa intresse/öppna upp dig för personen, så förstår han ändå inte. Att ni ibland blir så nervösa och obekväma så att han tror att du inte är intresserad, t ex ibland lång ögonkontakt och ibland ingen ögonkontakt alls.

Jag tänker att detta gäller situationer där ni kanske känner varandra lite grann. T ex på en arbetsplats, gemensamma fritidsaktiviteter etc

• Svar på tråden Blyga tjejer, hur visar ni intresse tillbaka och vem tar nästa steg?
  • Anonym (Blyg tjej)

Som blyg vågar jag inte svara på den här typen av frågor

• Tecum

Det finns tydligen inga blyga tjejer på FL eftersom ingen behagar svara... Dåligt tycker jag.

• Anonym (Blyg tjej här)

Jag stämmer in på kriteriet att vara blyg och vid första kontakten vågar jag möta blicken men eftersom tycke uppstår vid kontakten så blir jag därefter blyg och brukar sen undvika ögonkontakt vilket i regel gör att killen tror att jag inte är intresserad. Detta har lett till att jag haft få relationer eftersom det är en stor tröskel att klättra över att nå nästa steg. 

• Anonym (Andra)
    Anonym (Blyg tjej här) skrev 2022-07-26 22:48:53 följande:

vilket i regel gör att killen tror att jag inte är intresserad. Detta har lett till att jag haft få relationer eftersom det är en stor tröskel att klättra över att nå nästa steg. 

Har du frågat tjejer som inte är blyga om råd?
  • Anonym (Blyg)
    Anonym (Andra) skrev 2022-07-26 23:30:42 följande:

Kul ändå om detta kan bli en tråd där vi alla hjälper blyga personer! Min utgångspunkt var mer egoistisk men jag tycker att vi kör på detta upplägg!Glad

Jag tänker väl att det ändå är svårt att be oblyga om råd, om nu inte den oblyga har varit blyg tidigare . Jag är säker på att ?Blyg tjej här? vet vad hon ska göra.

Men om ögonkontakt är svårt, för det kan bli oerhört intensivt! Kanske testa att få in lite kroppskontakt som nästa steg, det kanske är lättare att öva upp? T ex börja med att vara nära, försök sedan få in oskyldig beröring. Bara att räcka över en smörkniv och händer möts kan vara oerhört intensivt. Eller om du sätter dig bredvid och era ben nuddar varandra och att du sedan inte ta bort benet omedelbart så kan detta också sätta igång tankeverksamheten hos honom. Men se till så att det inte blir en engångsföreteelse, för då är det lätt att tro att det bara var ett misstag.

Men lite lätt beröring tillsammans med ett oskyldigt leende och flackande blick kanske kan var något att öva upp?

Men annars är väl just ögonkontakt, beröring, visa intresse för personen skratta etc, vara nära, öppet kroppspråk etc bra tänker jag. Men om man är blyg och osäker på vad den andra tänker så är det såklart svårt att visa just detta.

• Anonym (Blyg tjej här)

Det handlar om att inte våga, inte att jag inte vet hur gå till väga. Tänk dig ett scenario att du ska prata inför en grupp människor och detta är något du blir så nervös inför att du stelnar och tappar all tankeförmåga. Så ungefär, är vad som sker men inte en helt bra jämförelse men liknande. Då känns det mycket bättre där och då att undvika ögonkontakt för det är tryggast så men efteråt bli irriterad på sig själv för man förstör sina chanser. 

Anonym (Andra) skrev 2022-07-26 23:30:42 följande:
Svar på tråden Blyga tjejer, hur visar ni intresse tillbaka och vem tar nästa steg?