• Anonym (S)

Långsamma metaboliserare?

Vad menas med detta?
    Om jag förstått det hela rätt så kan en liten dos ge en större koncentration i blodet än hos en vanlig människa?? 

Någon kunnig?

• Svar på tråden Långsamma metaboliserare?
  • Anonym (PP)

Så har jag också förstått det. Jag är troligtvis din motsats, enligt ett par läkares hypotes, men är ej testad. Jag tål (behöver) större doser bedövning och smärtstillande vid t ex operation och det går snabbare ur (utan att jag varken nyttjar alkohol eller äter tabletter till vardags och skulle ha någon toleransökning som förklaring). 

• Anonym (S)
    Anonym (PP) skrev 2022-07-26 19:34:28 följande:

Så har jag också förstått det. Jag är troligtvis din motsats, enligt ett par läkares hypotes, men är ej testad. Jag tål (behöver) större doser bedövning och smärtstillande vid t ex operation och det går snabbare ur (utan att jag varken nyttjar alkohol eller äter tabletter till vardags och skulle ha någon toleransökning som förklaring). 

Ok, jag förstår.

Jag mår dåligt när jag kommer upp i ?startdos enligt FASS? och mår bättre och får effekt på hälften av startdosen?. Tänkte först jag måste inbilla mig eller nåt men sen hörde jag talas om detta via läkaren och allt gick så snabbt så hann inte ställa alla frågor. 
  • Anonym (.)

Det betyder att kroppen inte bryter ner läkemedlet lika snabbt som vanligt, så att medicinen stannar längre i kroppen. Fyller man då på enligt vanlig dosering blir det totalt mer än man behöver eftersom man har kvar mer än vanligt av gamla dosen.

• Anonym (S)
    Anonym (.) skrev 2022-07-26 19:52:17 följande:

Det betyder att kroppen inte bryter ner läkemedlet lika snabbt som vanligt, så att medicinen stannar längre i kroppen. Fyller man då på enligt vanlig dosering blir det totalt mer än man behöver eftersom man har kvar mer än vanligt av gamla dosen.

Tack för en bra förklaring.
    känns bara så konstigt att man skulle tillhöra den lilla skaran som har den genen?
  • Anonym (Sockerpiller)
    Anonym (PP) skrev 2022-07-26 19:34:28 följande:
    Precis sån är jag med. Op:at en visdomstand där bedövningen inte tog öht och tandläkaren hade aldrig varit med om det på 19 år. Hänt fler gånger också. Vissa läkare har inte trott mig heller. Andra har tack o lov lyssnat. Jag får ytterst sällan biverkningar av mediciner heller. Trots att jag tatt otaliga i olika sammanhang.
Svar på tråden Långsamma metaboliserare?