• Aquasin

    Svagt plus eller spökstreck?

    Hallå! Är väldigt ovan på att göra inlägg här, så jag hoppas jag har valt rätt kategori. Som min rubrik gäller undrar jag om några vänliga ögon vill kolla på dessa bilder och se vad ni tror? Såklart är det säkraste sättet att få reda på är att ta ett nytt test.

    Jag satt igår sista dagen på jobbet och kände hur ett starkt illamående kom, samt att jag bara kände mig helt slut. Kom då att tänka på att min mens är sen, bestämde mig då för att köpa med RFSU test stickor bara för att. Tänkte inget mer på det förens när jag vakna imorse, gick in och testade på morgon urinet. Ganska direkt kom ett svagt streck upp vilket såklart satte tankarna i rullning. Jag har haft missfall 3 gånger tidigare, kanske därför man analyserar dess bilder 1000 gånger om. Är det någon annan som har haft spökstreck tillsammans med missad mens? Jag har väldig mensvärk/molande värk kan jag väl lägga till. 


    Är bara nyfiken som sagt! :)

  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck?
  • Aquasin

    Kvaliteten på bilderna vart ju hemskt dålig när man ladda upp här; iaf för mig nu när jag läser igenom mitt inlägg. Här ser jag själv knappt något jämfört med bilderna i kamera rullen haha.

  • Kanelkringla

    Jag ser ett svagt streck! När jag plussade hade jag så svagt i princip! Så vänta några dagar och testa igen :)

  • EnAnonumius
    Aquasin skrev 2022-07-27 13:11:10 följande:

    Kvaliteten på bilderna vart ju hemskt dålig när man ladda upp här; iaf för mig nu när jag läser igenom mitt inlägg. Här ser jag själv knappt något jämfört med bilderna i kamera rullen haha.


    Kvaliteten på bilderna hade blivit en smula bättre om du hade struntat i att lägga stickan på "plastförpackningen".
    Då plast är glansigt material och ger alldeles för mycket reflektion när man skall ta kort på det sätte du vill ta kort på.

    Prova att lägga stickan på bordet eller håll stickan i handen i luften och fota så kanske det syns tydligare.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Aquasin


    Tog ett nytt idag som var ungefär lika svagt men fortfarande så jag ser ett väldigt ljust streck!
  • Lojsan DN
    Aquasin skrev 2022-07-28 18:32:28 följande:
    Tog ett nytt idag som var ungefär lika svagt men fortfarande så jag ser ett väldigt ljust streck!

    Det ser positivt ut, men de där testerna är så svåra att lita på. Jag VET att jag är gravid i 5 veckan, men mina tester blir inte starkare en så heller och det är RFSU. 


    Har du möjlighet att testa annat märke rekommenderar jag starkt att du gör det.  

  • TrueResolution
    Lojsan DN skrev 2022-07-30 11:15:07 följande:

    Det ser positivt ut, men de där testerna är så svåra att lita på. Jag VET att jag är gravid i 5 veckan, men mina tester blir inte starkare en så heller och det är RFSU. 


    Har du möjlighet att testa annat märke rekommenderar jag starkt att du gör det.  


     


    vilka test rekomenderar du? 


    har testat med CB men tycker de med ger så spökiga streck och lätt blir svårtolkade. Och deras digitala mäter först vid högre halter har jag fått höra?


    tips mottages GÄRNA! 

  • Lojsan DN
    TrueResolution skrev 2022-07-30 16:28:40 följande:

     


    vilka test rekomenderar du? 


    har testat med CB men tycker de med ger så spökiga streck och lätt blir svårtolkade. Och deras digitala mäter först vid högre halter har jag fått höra?


    tips mottages GÄRNA! 


    Kolla in babyplan, där har de tester som är från 10 mlU/ml eller från 25 som vanligt då. Det var så jag upptäckte att jag var gravid redan vid ÄL+8 :D

    Lycka till, men uppdatera mig gärna Drömmer
  • Aquasin

    tack för alla tips och alla som svarar här! Jag beställde en hel drös som skulle komma igår vilket jag tänkte var perfekt, men försenad leverans så jag ska köpa i butik imorgon!! Jag tog två stycken i lördags som hade samma svaga, sen dess har jag inte tagit! ???? ingen mens i sikte än iallafall! uppdaterar så fort jag tagit nästa!

  • Aquasin

    Hej igen! jag fick fortsatt svaga streck fram till i onsdags, på lördagen Fick jag en brun flytning; sen var det inget mer med det. Igår började jag blöda rejält med mycket klumpar och otroligt ont i magen. Så jag antar falskt alarm eller hur man ska tolka det! Tack till alla ni som svarar här <3

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck?