• mcarina84

    Gravid BF April 2023

    Hej.
    Jag plussade idag efter 8 månaders försök med killen men kruxet är att vi hade tagit en PAUS då det var en del som inte funkade mellan oss...
    Jag har länge velat haft ett till barn sen jag fick missfall med exet sept-20.
    Så, vi får ta en dag i taget, det roliga är att jag inte haft några symptom på graviditet förutom att jag sprungit och kissat på nätterna men idag efter man plussat kom illamående och jag har känt att all mat plötsligt luktar extra mycket :( 
    Jag misstänkte graviditet då jag gått över tiden MEN den har diffat med 1-4 dagar förr så var inte orolig.
    Hade beställt test, tog det å det var självklart positivt!
    Någon mer som råkat ut för det?

  • Svar på tråden Gravid BF April 2023
  • Revs

    Hallå!
    Jag plussade i torsdags för första gången i mitt liv!
    Jag och sambon har aldrig försökt innan, nu lyckades jag "övertala" honom, och så gick det direkt!

    Vid ägglossning kände jag ett pirr i vänster äggstock och tänkte redan då "är det nu det händer?!" Jag väntade på min mens -1+2 då den har varit lite hoppig sedan jag slutade med p-piller för ca 3 år sedan. Men redan på dagen för beräknad mens tänkte och hoppades jag ju att den inte skulle komma!
    Dagen efter hade den fortfarande inte kommit så jag tog ett test, svagt streck visade den! Tog ett till dagen efter, lite klarare. Köpte ett digitalt och det stod gravid! Jag är såååå lycklig!!!! 

  • Revs

    Glömde skriva att jag inte heller haft några tydliga symtom förutom ett pirr och sug i äggstock/livmoder.
    Har haft lite minskad aptit och känt mig trött.

    Idag är det ovan + öm i bröstvårtorna, behöver kissa hela tiden.. dricker mycket också! Inget illamående, men känner mig mer sugen på frukt än varm mat.

  • sötmummy
    Revs skrev 2022-07-31 08:23:32 följande:

    Glömde skriva att jag inte heller haft några tydliga symtom förutom ett pirr och sug i äggstock/livmoder.
    Har haft lite minskad aptit och känt mig trött.

    Idag är det ovan + öm i bröstvårtorna, behöver kissa hela tiden.. dricker mycket också! Inget illamående, men känner mig mer sugen på frukt än varm mat.


    Grattis till plusset
Svar på tråden Gravid BF April 2023