• Olivia 6524

    Kompis spottar på mig

    Asså vilken kategori ska denna vara inne i? Jag vet inte men det blev som det blev nu. 
    Jag är då 16 år (tjej) och har en kompis som också är det. Vi har varit vänner sedan 1an. Under en ganska lång tid har hon tyckt det varit kul att spotta på mig och medans filma. Hon skickar inte till någon utan skrattar bara själv åt det. Nu när jag tänker på det är det riktigt konstigt och äckligt. Oftast spottar hon tuggad mat på mig. Även då hon kommer hem till mig har hon t.e.x bitit av ett läppstift. Hon förstör även handkrämer med att trycka fingrar i det. Hon skrattar alltid medans. Men jag tycker det inte är kul alls. För att tillägga får jag även fläckar på kläderna hon spottat på. 

  • Svar på tråden Kompis spottar på mig
  • gemig

    Det finns människor du kommer stöta på medans du blir äldre som är avundsjuka, och dom tycker om att förstöra för andra eller göra andra illa.. 

    Det kan tex vara att dom förstör saker för en, eller börjar snacka skit om dig, ljuger om att du har gjort saker du aldrig skulle gjort etc.. Och det bara för att det får dom att känna sig lite häftiga..


    Som tur är så är det ingen som tvingar dig att umgås med dom där.. Vissa människor bör man till o med kanske skita i att umgås med.. Så när dom ringer så behöver du inte ens svara..  

  • gemig

    Och vanligtvis brukar man säga att "Folk behandlar dig som du låter dig bli behandlad.." vilket betyder att man får lära sig säga till dom så att folk vet när dom beter sig oschysst. Och att sådär tänker du inte låta dig behandlas..  

    Men det finns andra människor också, som det inte spelar någon roll hur mycket man försöker säga till.. Den tid det tar att säga till dom är bara helt bortkastad.. Då det kommer gå någon månad sen så börjar dom försöka göra något värre eller något helt annat..

  • RenLuft
    Olivia 6524 skrev 2022-07-29 10:56:54 följande:
    Kompis spottar på mig

    Asså vilken kategori ska denna vara inne i? Jag vet inte men det blev som det blev nu. 
    Jag är då 16 år (tjej) och har en kompis som också är det. Vi har varit vänner sedan 1an. Under en ganska lång tid har hon tyckt det varit kul att spotta på mig och medans filma. Hon skickar inte till någon utan skrattar bara själv åt det. Nu när jag tänker på det är det riktigt konstigt och äckligt. Oftast spottar hon tuggad mat på mig. Även då hon kommer hem till mig har hon t.e.x bitit av ett läppstift. Hon förstör även handkrämer med att trycka fingrar i det. Hon skrattar alltid medans. Men jag tycker det inte är kul alls. För att tillägga får jag även fläckar på kläderna hon spottat på. 


    Det som gemig skrivit i båda sina inlägg, var mycket kloka saker!


    ''Folk behandlar dig, så som du tillåter dig behandlas'' och avundsjuka. Din ''kompis'' är säkert avundsjuk på dig och/eller behandlar dig, för att du tillåter henne behandla dig på det viset. Hur vet du egentligen att hon inte lägger ut videoklippen? Nu för tiden kan man få pengar för vad som helst på nätet. Folk gör galna saker och filmar det, medan dessa får visningar = pengar. Ibland handlar det om donationer, att hon går med på att göra saker för att hennes ''fans'' säger åt henne att göra det, filmar hon och lägger ut det, får hon donationer.

    Du verkar vara en ödmjuk människa som fortfarande kallar henne för din kompis och om hon verkligen ser dig som din kompis, så gör man inte så. Hon ser dig som en underhållsobjekt. Oavsett om hon lägger ut klippen eller inte, så gör man inte så!

    Det är sedan gammalt att man filmar sina vänner samtidigt som man skojar med dessa. Men då är det på riktigt skoj, som samtliga inblandade (alla kompisar) skrattar. Men att spotta på sina vänner, är inget skoj. Du tycker inte det är skoj, så då är det inget skoj! Hon är ingen kompis!


     


    Du skall ge henne ett ultimatum, antingen ger hon sig och ni skall ha trevligt tillsammans hädanefter eller så är det totalt slut med eran vänskap.


     


    Teori: Jag tänker att ni har ju trots allt varit vänner sedan 1:an, sa du. Det är en kompis sedan ni två var barn. NU när ni befinner er i tonåren och killar kanske börjar bli intressanta + killarna kanske är intresserade av er. Möjligen kanske det är som så att killar är mer intresserad av dig och hon märker det. Genom att killar börjar fråga henne om dig. Vad tycker du om o.s.v. 


    Medan hon får en massa bekräftelser att killar attraheras av dig, så leder det till svartsjuka och hon ''smyg-mobbar'' dig, för att hon känner ett agg gentemot dig. Hon kanske (om hon inte redan gjort det) kommer senare ''rekommendera'' dig vad du skall göra och inte göra, för att ''få killar'', men i själva verket leder det bara tvärtom vad killar gillar. Och/eller rekommenderar dig att hålla dig borta ifrån killar och vill istället umgås med dig, ''bara med dig'', för att i själva verket, så vill hon inte att du skall få någon kille.


    Du måste inse att hon inte är en vän. Säg åt henne på skarpen eller så avslutar ni er vänskap. Jag rekommenderar dig att avsluta vänskapen. För hon kanske slutar med spottande, men påbörjar med andra saker.

  • gemig
    RenLuft skrev 2022-07-29 11:53:48 följande:

     


    Teori: Jag tänker att ni har ju trots allt varit vänner sedan 1:an, sa du. Det är en kompis sedan ni två var barn. NU när ni befinner er i tonåren och killar kanske börjar bli intressanta + killarna kanske är intresserade av er. Möjligen kanske det är som så att killar är mer intresserad av dig och hon märker det. Genom att killar börjar fråga henne om dig. Vad tycker du om o.s.v. 


    Medan hon får en massa bekräftelser att killar attraheras av dig, så leder det till svartsjuka och hon ''smyg-mobbar'' dig, för att hon känner ett agg gentemot dig. Hon kanske (om hon inte redan gjort det) kommer senare ''rekommendera'' dig vad du skall göra och inte göra, för att ''få killar'', men i själva verket leder det bara tvärtom vad killar gillar. Och/eller rekommenderar dig att hålla dig borta ifrån killar och vill istället umgås med dig, ''bara med dig'', för att i själva verket, så vill hon inte att du skall få någon kille.


    Du måste inse att hon inte är en vän. Säg åt henne på skarpen eller så avslutar ni er vänskap. Jag rekommenderar dig att avsluta vänskapen. För hon kanske slutar med spottande, men påbörjar med andra saker.


    Väl rutet!

    Något sånt där tror jag med att det är. Och det där är en vänskap som bara kommer kosta. Och då menar jag inte bara dom där 100 till 200 kronorna som läppstift kostar. Ska hon käka upp en tusenlapp i läppstift så kommer TS snabbt o bli pank.. 

Svar på tråden Kompis spottar på mig