Städa eller njuta av sommaren?
Har lite beslutsångest just nu. Det är mina sista dagar på semestern och egentligen vill jag sticka ut i naturen och bara njuta av sommaren
Samtidigt är det kaos här hemma. Det är inte ohygieniskt utan bara prylar överallt. Jag har påbörjat utrensningar av skåp, möblerat om och målat men det har stannat av mitt i.
De senaste dagarna har jag knappt lämnat lägenheten. Jag plockar och plockar men det känns så deppigt när solen skiner ute.
Det är bara jag och min tonåring som bor här och han bryr sig inte ett dugg om stök men jag mår verkligen dåligt när det är så här.
Antingen sticker jag ut och njuter av mina sista lediga dagar och fortsätter städa under helgerna, (jag är oftast helt slut efter arbetsdagen), eller så kör jag på med städningen och njuter av ett städat hem på helgerna.
Ja, jag är en vuxen människa som tar en massa beslut hela tiden men just nu har jag fastnat i beslutsångest. Dagens i-landsproblem jag vet, men skriv gärna hur du hade resonerat.
(Vi har gjort annat i sommar, varit i fjällen bland annat, så det gäller bara de sista dagarna.)