• Anonym (Kaffedraken)

    Måste bryta med mitt ex

    Gjorde slut med mitt ex för ett tag sedan pga ett destruktivt förhållande, kändes så skönt att äntligen finna styrkan att göra slut. Han fortsatte dock att höra av sig till mig och skrev hur mycket han älskar mig och att han ville att vi skulle bli tillsammans igen. Och jag har så sjukt svårt att stå emot när han hör av sig. Jag inser ju att det hindrar mig från att gå vidare genom att så ofta prata med honom. Men varje gång mobilen plingar till och det är han blir jag glad. Men vi ska och bör inte vara tillsammans. Jag mådde inte bra i den relationen. Så snälla hjälp mig nu, hur går jag vidare och hur gör jag för att inte svara när han hör av sig. Det är så svårt att stå emot. 

  • Svar på tråden Måste bryta med mitt ex
  • Anonym (Kaffedraken)

    Du tar bort hans nummer ur din telefon och på alla andra ställen du har honom. 


    Du blockerar hans nummer, hans fb och alla andra ställen du har honom på. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Precis. Gör det inte svårare än det behövs vara. Du fattar väl själv att blocka är bästa saken att göra?
    Ta bort honom om du har honom på sociala medier. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag blockade mitt ex överallt. Men sms kan fortfarande komma om man accepterar just de meddelandet. Men jag stålsatte mig, läste men svarade inte.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Fisk) skrev 2022-07-29 16:26:14 följande:

    Jag blockade mitt ex överallt. Men sms kan fortfarande komma om man accepterar just de meddelandet. Men jag stålsatte mig, läste men svarade inte.


    Jag fattar ju det och har blockat honom typ överallt. Men ibland skickar han mail (?) och det går ju inte att blocka där. Och jag blir så JÄVLA trött på mig själv för att jag inte kan stå emot. En taktik för att övertala sig själv att inte svara mottages tacksamt. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Svag) skrev 2022-07-29 18:24:12 följande:
    Jag fattar ju det och har blockat honom typ överallt. Men ibland skickar han mail (?) och det går ju inte att blocka där. Och jag blir så JÄVLA trött på mig själv för att jag inte kan stå emot. En taktik för att övertala sig själv att inte svara mottages tacksamt. 
    kan du inte blocka mailadresser? Det kan jag. Eller styr dem så att de hamnar i skräpkorgen 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (...) skrev 2022-07-29 18:26:03 följande:
    kan du inte blocka mailadresser? Det kan jag. Eller styr dem så att de hamnar i skräpkorgen 
    Jo men jag kan ju ändå se dem och det räcker för att tankarna ska skena. Ni hör ju, så dum i huvudet!! 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Svag) skrev 2022-07-29 18:24:12 följande:
    Jag fattar ju det och har blockat honom typ överallt. Men ibland skickar han mail (?) och det går ju inte att blocka där. Och jag blir så JÄVLA trött på mig själv för att jag inte kan stå emot. En taktik för att övertala sig själv att inte svara mottages tacksamt. 
    Vet att de är svårt. Låter kanske dumt, men istället för att svara honom så har du en kompis som du skriver eller ringer till instället. Någon som du vet inte säger "svara om du vill", utan en som säger rakt i ansiktet till dig "svara inte, var inte så dum". Då kommer du istället vilja kontakta kompisen instället för honom.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Manipulativa män är svårt att bli av med .Det är ingen äkta kärlek ,bara ett spel .Bli fri från honom så mår du mycket bättre.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Vanligt tyvärr) skrev 2022-07-29 21:37:22 följande:
    Manipulativa män är svårt att bli av med .Det är ingen äkta kärlek ,bara ett spel .Bli fri från honom så mår du mycket bättre.
    Det tror jag med.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Vanligt tyvärr) skrev 2022-07-29 21:37:22 följande:

    Manipulativa män är svårt att bli av med .Det är ingen äkta kärlek ,bara ett spel .Bli fri från honom så mår du mycket bättre.


    Jag vet ju det och vill inget hellre men jag blir så villrådig när han hör av sig och skriver att det vi har är speciellt, att ingen kommer älska mig som honom. Men jag får bara kämpa på. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Missommarsvängen skrev 2022-07-29 21:56:25 följande:

    Har ni gemensamma vänner, barn tillsammans?
    Annars är det bästa att ge sig ut på marknaden igen eller hitta en ny hobby dig kan fokusera på.


    Barn nej, gemensamma vänner ja. Har väl ändå endel vänner som bara är ?mina? så den biten överlever jag nog. Ny hobby kanske vore något. 
Svar på tråden Måste bryta med mitt ex