• Agalarssa

    Psoriasis

    Hej och ursäkta denna bild som kan vara svår att titta på men jag vet inte var jag ska vända mig då jag mår väldigt psykiskt dåligt av det här. Har har sedan tidigare känt psoriasis och nu har den utvecklat sig på mina handflator. jag gick till läkaren när såret var ca 5 mm och idag är den 3 cm stor. Det ända de gör är att plåstra om såret och skickar hem mig. Är det någon som har erfarenhet av detta och vet vad jag själv kan göra?

  • Svar på tråden Psoriasis
  • MammaKajsa

    Hej Ts.

    Vad jobbigt du har det! Jag har själv psoriasis och vet vad besvärligt det kan vara när man har skov. Har du fått diagnosen psoriasis av en hudläkare? För det man kan se på din bild ser mer ut som Pustulosis palmoplantaris än psoriasis då det ser ut som en varig blåsa.


    För min erfarenhet är att när det är varigt i utslagen på handflator och under fötterna brukar det vara PPP. Om du inte går hos en hudläkare, se till att få en remiss (alt. skriv egen remiss) så du får bättre behandling än bara omslag. Jag vet att det finns både ljusbehandling och tabletter för PPP. 

    Om det är så att du har psoriasis också, så kan jag tipsa om en natursalva som har gjort att min psoriasis har blivit otroligt mycket bättre. Jag bifogar en länk nedan.

    Hoppas att du blir bättre snart.
    Kram på dig!

    smilesandjoys-care.com/collections/health-beauty/products/original-psoriasis-eczema-natural-herbal-cream-2


     

  • Agalarssa

    Hej! Stort tack för ditt svar. Jag har fått en remiss men det finns inga tider hos hudläkaren. läkaren jag träffade misstänkte att det kan vara PPP men jag vet inte vad jag ska göra fram tills jag får en tid då det bara blir värre. 


    jag ska kolla upp salvan för min psoriasis! tack!

Svar på tråden Psoriasis