• lindsey80

    Tyda tempkurva

    Denna cykel har varit helt upp å ned. Allt pga att jag råkade använda progesteronkrämen för många dagar. Så den förmodade äl blev rejält förskjuten.

    Lh-Peak kom på cd28 den 10 juli och en rejäl sådan. Förmodad äl den 11 juli. Tydligt äl-test, sekret och öppet cervix. Tempen är det enda som ej varit tydlig. 

    Är idag på bim+7 och äl+17 och fortfarande ingen mens. Tempen har stigit rejält men dippade idag. Vet ej vad jag ska tro?

    Vad säger ni? Nån som haft liknande och varit gravid? 

  • Svar på tråden Tyda tempkurva
  • H0nd3ndär

    Äl 11 juli tror jag inte på. Möjligen misslyckat äl-försök och att kroppen försökt igen. Dippen 25e juli talar för det. Och isf om den lyckats att det skett ca 26e juli. Isf är du på äl+4 idag och mensen inte sen Glad

  • Anonym (A)

    Om man börjar med progrestron innan ägglossningen har hänt så tror kroppen du redan haft ägglossning. 
    Jag skulle sluta med krämen och invänta mensen. Sen kan du nästa cyklus använda progrestron EFTER bekräftad ägglossning. Och enda säkraste testet för det är temp. 
    Jag började med progrestron kräm 3 dagar efter ägglossning, för det tar 3 tempar efter ägglossning för att bekräfta den. 

Svar på tråden Tyda tempkurva