• TrueResolution

    Minus på sticka & minus mens BIM+12

    Hej! 

    eftersom ni här på FL har både hjälpt och lugnat hittills så hoppas jag att jag kanske kan hitta fler i samma sits här. känner mig så otroligt ensam i min ovisshet & oro. 


    Är på BIM + 12 idag, menscykeldag 45. Förker inte aktivt skaffa barn ("händer det så händer det" och då blir vi otroligt glada) och har därför inte stenkoll på när eller att ägglossnings var denna månad.  


    Runt BIM kände jag mig lite konstig. Trött, illamående, som att jag var hungrig & mätt konstant på samma gång. Kissnödig som attan och lite mer flytningar än normalt. Tog då ett grav-test som visade NEG. 
    Släppte det lite och försökte tänka "mensen kommer väl snart." 


    +5 dagar och ingen mens. Aldrig gått på preventivmedel, aldrig försenad mens heller. Börjar få en underliggande känsla av att kroppen är konstig. Molvärk i mage & rygg, otroooligt åksjuk & illamående i allmänhet. Testar igen NEGATIVT. 

    Hjärnan kan inte riktigt släppa det då kroppen är så gravid den kan bli. 


    Är idag snart två veckor över tiden för BIM, har ännu flytningar, illamående, spänningar/stickningar i brösten, gasig i magen, trötthet, yrsel, svullen och jag som jobbar med mat tycker att allt luktar pyton. 
    MEN ännu ingen mens i sikte och förutom ett svagt svagt svagt oidentifierbart streck häromdagen så säkert 15 negativa test hittills, senast idag på BIM+12... 
    Jag har verkligen testat ihjäl mig snart då det är en röst som säger att testen är fel. Ändå vill man vara vuxen och klok att säga "lita på testen du är omöjligt gravid" 

    OM jag vore gravid, och vore låghormonare, dvs plussar sent, borde jag väl absolut inte ha så starka symptom i kroppen? Och om varken mens eller plus kommer, vad gör man? Ingen BM verkar ta sånt här seriöst förrän det gått ett par månader vad jag hört Skrikandes

    snälla säg att det finns fler där ute i samma sits eller som har varit. Hur gick det för er? Avtog symptomen? Kom mensen supersent? Plussade ni efter såhär lång tid? 

  • Svar på tråden Minus på sticka & minus mens BIM+12
  • Anonym (Enkelt)

    Enkel matematik. Om du skulle vara gravid så skulle du se ett extremt starkt streck på stickan med så kraftiga "symptom". Du är skengravid bara. Mensen kommer sent nu, och cyklerna kan förändra sig i vilken ålder som helst. Hur gammal är du, förklimakteriet kanske?

Svar på tråden Minus på sticka & minus mens BIM+12