• Wimha
    Sun 31 Jul 2022 14:48
    652 visningar
    3 svar
    3
    652

    Gravida eller inte?!! HJÄLP!

    Hej! 

    Snälla hjälp mig innan jag blir galen..!! 



    i torsdags kväll (28/7) tog jag ett digitalt clearblue testa tidigt & innan jag hann lägga ifrån mig testet kom ?gravid? upp på skärmen, överlyckliga! 


    fredag morgon tog jag ett rfsu test (dem där testa ofta stickorna, dem billiga) och det va negativt, ja ja kan väl hända att det är för tidigt tänkte jag. 


    lördag morgon samma sak, frtf negativt, sparade morgonurinen & tog ett clearblue med veckoindikator (det enda dem hade på vårat lokala apotek) ?inte gravid? kom upp på skärmen efter mycket om & men? besvikelsen! 


    idag, söndag, testar jag igen med rfsu på morgonen, negativt åter igen, spara urinen & körde iväg och köpte apotekets egna grav test samt clearblues testa tidigt digitala igen och testade, negativt & ?inte gravid? på cb digitala. 


    vi har försökt skaffa barn nummer två i ca 3 år, haft 2 missfall & blev så lyckliga men nu är vi osäkra och lite oroliga. 


    är vi gravida eller inte?! Hur ska vi tolka alla dessa test?!  Gråter

  • Svar på tråden Gravida eller inte?!! HJÄLP!
  • Sun 31 Jul 2022 15:00
    #1

    Det digitala som du har skickat bild på visar felmeddelande (Boken högst upp till vänster) så innebär det att testet är felaktigt tyvärr. Så jag tror tyvärr dom andra testerna är korrekta. :(

  • Sun 31 Jul 2022 15:01
    #2

    *till höger 

    finns mer information kring det på deras hemsida: https://se.clearblue.com/sites/default/files/wysiwyg/products/leaflets/2300617_02%20Swedish.pdf

  • Sun 31 Jul 2022 15:05
    #3

    Eftersom det är flera dagar efter det positiva testet så skulle clearblue tidigt varit positivt nu om du fortfarande var gravid, det låter som att ägget inte fäst ordentligt. 

    Finns ju dock ingen  här som kan säga hur det ligger till såklart, så är du fortsatt osäker är det väl att vänta någon dag och testa igen.

Svar på tråden Gravida eller inte?!! HJÄLP!