• Sun 31 Jul 2022 21:43
    765 visningar
    3 svar
    3
    765

    Vi som kämpar men aldrig lyckas

    Hej 
    Jag är en kvinna 38 år. Jag har en man 10 år äldre och vi längtar efter ett  barn tillsammans.  Har 4 barn sedan innan. Vi försöker och försöker. Varenda månad kommer mensen å jag blir att må fruktansvärt dåligt varje gång. Jag sitter nu här med tårar i ögonen över att mensen återigen kommit. Jag tänker varför varför vad är felet.... Detta tär på mig hemskt mycket. Är fruktansvärt ledsen just nu å vet inte vad jag ska ta  mig till.  Fler som är i samma situation? 
    Dela med er isf


    Vi som aldrig lyckas
  • Svar på tråden Vi som kämpar men aldrig lyckas
  • Sun 31 Jul 2022 21:55
    #1

    Usch vad jobbigt, jag och min kille försökte i flera år men sökte hjälp när jag var 38. Fick regionsfinansierad hjälp (ivf) och är gravid nu, 1,5 år senare. Har ni funderat på att söka hjälp? Om jag tolkar 1177 rätt så borde ni kvalificera Hjärta Lycka till Hjärta

    (nedanstående från 1177 Stockholm, https://www.1177.se/Stockholm/barn--gravid/barnloshet/ivf-provrorsbefruktning/)

    "Spermier fungerar biologiskt under en längre tid. Regionernas kliniker har en övre gräns på 55 år för mannen."


    "För dig som bor i Stockholms län gäller att:


    Du ska vara 25 år eller äldre.

    Kvinnans ålder ska vara under 40 år vid varje behandlingstillfälle.

    Du/ni ska inte ha några gemensamma barn sedan tidigare.

    Du/ni ska inte ha genomgått sterilisering.
  • Sun 31 Jul 2022 23:04
    #2

    Jag ha 4 barn sedan tidigare och sambon hat en vuxen . Så vi båda kan ju... men de just nu känns allt åt helvete


  • Sun 31 Jul 2022 23:22
    #3
    Dalkulla1984 skrev 2022-07-31 23:04:20 följande:

    Jag ha 4 barn sedan tidigare och sambon hat en vuxen . Så vi båda kan ju... men de just nu känns allt åt helvete


    Fertiliteten försämras ju tyvärr drastiskt när man blir äldre och bara för att nåt gick enkelt när man var yngre betyder det inte att det kommer gå enkelt när man är äldre. Så jag tänkte mest att det kanske kunde vara värt att göra en utredning för att få hjälp (ni har ju inga gemensamma barn så borde ha rätt till det), låter ju som att du mår rejält dåligt över situationen Hjärta Men ni väljer såklart själva Glad
Svar på tråden Vi som kämpar men aldrig lyckas