• Finlandar

    kom med era tankar! Svullen ena sida mage

    Hej, jag hoppas ni vill leka läkare för jag har ett fall för er!

    I april började jag se en utbuktning långt ner på högra sidan av magen. Sedan dess har magen bara blivit större. I dagsläget är magen asymmetrisk och hela högra sidan från naveln neråt är KONSTANT svullet. Något lösare mage än vanligt men inte diarré. Hade covid i mars.

    Jag har varit till gynekolog på ultraljud, till radiolog på ultraljud av hela buken samt koloskopi. Inga avvikelser har hittats. Innan koloskopin sa läkaren att hon kände "något suspekt" i rectum, men som sagt hittades inga avvikelser. Blodprov från levern, njurar samt infektionsvärden har blivit tagna och är ok. Just nu väntas svar från avföringsprov och biopsi från koloskopin. Läkarna gör inte mer i dagsläget innan svar från biopsi som kan ta upp till två månader, och just nu har de ingen aning om varför min mage är svullen.

    Kan något ligamente blivit slappt? Muskel? Annat? Kan de ha missat något på ultraljud eller kan det vara något som inte syns på undersökningen?

    Hjälp mig innan jag blir knäpp. Mina byxor spänner och jag är så obekväm i min kropp just nu. Jag vill bara hitta problemet så jag kan åtgärda det...

  • Svar på tråden kom med era tankar! Svullen ena sida mage
Svar på tråden kom med era tankar! Svullen ena sida mage