• Anonym (Förvirrad)

Är han intresserad eller inte

Okej jag har ett dilemma, jag fattar inte vad han vill. 
    För några månader sedan var jag på en fest hos en arbetskamrat där han var, jag har arbetat tillsammans med honom i några år men det har aldrig vart flirtigt mellan oss, den här kvällen var det de och vi hamnade på toan och hånglade litegrann. 
    Efter den här kvällen har vi i princip skrivit till varandra varje dag, flera timmar. Om allt mellan himmel och jord. Oftast han som börjar skriva. ibland är det flirtigt och ibland bara vanliga konversationer. han brukar fråga efter bilder på mig och jag liksaså på honom, (inga sexuella bilder utan vanliga selfies) 

Vad jag inte blir klok på är om han är intresserad eller inte. det är alltid oftast han som tar kontakt först, han vill veta massor om mig, frågor om mitt liv, intressen, framtidsdrömmar och allt möjligt. till att han kan sluta svara på flera timmar eller till och med dygn. Sedan kan det komma ett meddelande där han skriver att han inte vill ge mig falska förhoppningar och att han inte kan lova mig någonting. Jag har svarat honom att jag inte förväntar mig några löften från honom och att om han tycker det är jobbigt att vi skriver så kan vi absolut sluta med det. Men det vill han inte.Han uttrycker sig klart och tydligt med att han vill ha kontakt.  Svarar inte jag honom på timmar eller dygn så har han skrivit massor som "är du sur" osv. 
    Här om dagen var han ut och drack och då kom det en massa fyllemess. 
    han bad om ursäkt innan han började och sa att han var onykter men började skriva saker som att om jag hade varit där nu så hade vi legat, och fråga om vad jag gillar i sängen och en massa sånt, det jag blev mest irriterad på var att han sen skrev, "hos mig får du inga kramar utan bara kuk, jag vet att det är det du vill ha"
    Dagen efter skrev han igen och bad om ursäkt och fortsatte som vanligt med att fråga hur jag mår osv. 
    Problemet är ju att jag börjar tycka om människan, men han är så upp och ner, ena stunden jätte go, andra stunden vill han inte skriva mer och sen blev det sådär.. Vad tror ni? finns det något intresse, eller hur ska man tänka?

• Svar på tråden Är han intresserad eller inte
  • Anonym (G)

Låter som att han är i en relation.

• Anonym (Syster)

Bryt med honom, du slösar bara bort din tid för han har redan talat om för dig att han inte är något att satsa på iom det där med falska förhoppningar. Dessutom beter han sig väldigt fult, kontrollerande och vulgärt. Låter som en skitstövel.

• Anonym (Förvirrad)

Nyskild enligt honom Obestämd

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Syster) skrev 2022-08-01 10:33:48 följande:

Bryt med honom, du slösar bara bort din tid för han har redan talat om för dig att han inte är något att satsa på iom det där med falska förhoppningar. Dessutom beter han sig väldigt fult, kontrollerande och vulgärt. Låter som en skitstövel.

Tror du? du har säkert rätt, fattar inte hur enkelt jag fick upp ett intresse nu, brukar inte vara så för mig. typiskt att det ska vara för någon sån då. 
  • Anonym (Syster)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-08-01 10:39:18 följande:
    Tror du? du har säkert rätt, fattar inte hur enkelt jag fick upp ett intresse nu, brukar inte vara så för mig. typiskt att det ska vara för någon sån då. 
    Det har med vanlig psykologi att göra, man får bekräftelse, det är lite jakt fram och tillbaka, lockelse, såna saker. Han verkar säkert väldigt intressant, kanske lite mystisk också, samtidigt som han verkar intresserad av dig, vill veta allt om dig osv, investerar i dig, men samtidigt kan han inte lova något vilket gör att man vill kämpa ytterligare lite för att få någon som inte är så lätt att få. Det gäller att ta sig ur den där spiralen och satsa på killar som låter handlingar och ord matcha, någon som är seriös och visar det, någon som faktiskt är tillgänglig. Det är inte den här killen.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Syster) skrev 2022-08-01 10:42:58 följande:
    Det har med vanlig psykologi att göra, man får bekräftelse, det är lite jakt fram och tillbaka, lockelse, såna saker. Han verkar säkert väldigt intressant, kanske lite mystisk också, samtidigt som han verkar intresserad av dig, vill veta allt om dig osv, investerar i dig, men samtidigt kan han inte lova något vilket gör att man vill kämpa ytterligare lite för att få någon som inte är så lätt att få. Det gäller att ta sig ur den där spiralen och satsa på killar som låter handlingar och ord matcha, någon som är seriös och visar det, någon som faktiskt är tillgänglig. Det är inte den här killen.
    Men ååh, tack för de orden. tror det var precis vad jag behövde höra. Du har rätt helt klart. just nu har han mig där han vill och märker också att hans upp och nedgångar verkar funka. Slöseri med tid. tack igen!
  • Anonym (Syster)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-08-01 10:48:05 följande:
    Men ååh, tack för de orden. tror det var precis vad jag behövde höra. Du har rätt helt klart. just nu har han mig där han vill och märker också att hans upp och nedgångar verkar funka. Slöseri med tid. tack igen!
    Ja jag hoppas att du träffar killar i framtiden som inte kör en massa konstiga spel utan är mer pålitliga och stabila :)
  • Anonym (A)
    Anonym (Syster) skrev 2022-08-01 11:59:55 följande:
    Ja jag hoppas att du träffar killar i framtiden som inte kör en massa konstiga spel utan är mer pålitliga och stabila :)
    Håller med
  • Anonym ("Anna")

Oj vad jag känner igen detta , skulle kunna vara jag som skrev tråden. Träffade en kille av rem slump , vi blev sakta vänner sen har vi haft kontakt var dag via medelanden.  Vi har varit ute ihop några gånger jag har försökt visa mitt intresse utan att vara för på, flörta lite. Han kan bli helt tyst några dar för att sen skriva en massa . Säger saker som att jag betyder mycket för honom och att han tycker om mig. Han har tjej vet jag nu . Men tog litet tag innan han nämnde henne " min tjej" . ;(  . Fattade aldrig vad han ville och förstår inte än . Han skriver än till mig. Aldrig snusk iallafall.   Svårt o släppa helt ändå jag gillar verkligen honom , han vet om vad jag känner . 

• Anonym (Oliv)

Behöver man fundera och är osäker på vad killen vill så är det inget att ha.
    En kille som är bra kommer att få dig att känna de

• Anonym (History repeats itself)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-08-01 10:38:00 följande:

Nyskild enligt honom Obestämd

Så där sa en kille till mig också efter att jag konfronterade honom efter månader av flirt, sexiga meddelanden och daglig kontakt. Men faktum är att han ljög och är gift än idag. Han var aldrig nånsin tillgänglig eller skild, ville bara ha lite bekräftelse och förströelse från frun och pappalivet. 

Min radar går igång och varningsklockorna börjar tjuta av din historia .Han är utan tvekan upptagen. Hade han inte varit attraherad hade han nog inte gått loss på fyllan och fortsatt skriva till dig. Men han är inte fri och vill bara ha dig som flykt.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (History repeats itself) skrev 2022-08-04 13:23:39 följande:
    Så där sa en kille till mig också efter att jag konfronterade honom efter månader av flirt, sexiga meddelanden och daglig kontakt. Men faktum är att han ljög och är gift än idag. Han var aldrig nånsin tillgänglig eller skild, ville bara ha lite bekräftelse och förströelse från frun och pappalivet. 

Min radar går igång och varningsklockorna börjar tjuta av din historia .Han är utan tvekan upptagen. Hade han inte varit attraherad hade han nog inte gått loss på fyllan och fortsatt skriva till dig. Men han är inte fri och vill bara ha dig som flykt.
    Jag börjar tro det också. Igår skrev han inte på hela dagen, och inte jag heller, sen 23.15 skicka han sms, på snap, å messenger, å jag svarade inte för jag hade somnat. men han hade skrivit att han bad om ursäkt för att han inte hört av sig men att det vart fullt upp, och ifall vi kan äta middag ihop någon kväll, efter det ingenting mer,  tror förmodligen han e på semester med någon , för såhär seg har han inte vart på att svara innan. 
Svar på tråden Är han intresserad eller inte