• Anonym (Peter)

    Känner skam efter avslut

    Var den andra mannen till en gift kvinna under 1 år. Jag kom verkligen att älska henne och trodde och hoppades att det skulle bli vi till slut. Så blev det inte och nu i efterhand känner jag liksom skam. Känner mig så utnyttjad och att hon säkert ljugit om att ha känslor för mig och drog in mig i det hela, har verkligen aldrig förut gjort något sådant och trodde vi hade något speciellt. Jag försökte avsluta många gånger också men hon jagade alltid mig. Hur gör jag för att släppa denna ilska och skam jag känner, har ibland funderat på att berätta allt för hennes man för att säkerställa jag aldrig igen behöver ha med henne att göra men också för att jag tror jag hade njutit av att spräcka den där bubblan han lever med sin perfekta fru. Jag kommer såklart inte göra det, men fantasin är tröstande.

    Någon annan som varit den bredvid och landat i käftsmällen att man inte betydde ett skit under hela tiden när man gått där och känslomässigt lidit, längtat och hoppas under lång tid? Hur kommer man över det? Krävs det inte en ganska störd individ att bete sig som hon gjort? Hon har aldrig nekat sina känslor till mig men jag köper inget av det längre. Tror hon är störd på något vis, ändå älskar jag henne någonstans fortfarande. Det var trots allt jag som bröt med henne sist, på skarpen då hon jagat mig senaste gångerna jag inte velat längre. 
    Går runt och hoppas träffa en fin kvinna som får mig att inse vad som finns där ute och komma över det här sista men det är svårt.

  • Svar på tråden Känner skam efter avslut
  • Anonym (....)

    En liten fråga, vad trodde du egentligen skulle hända? Att hon skulle lämna sin man för dig? Du får skylla dig själv...

  • Anonym (A)
    Anonym (Peter) skrev 2022-08-01 19:26:22 följande:
    Känner skam efter avslut

    Var den andra mannen till en gift kvinna under 1 år. Jag kom verkligen att älska henne och trodde och hoppades att det skulle bli vi till slut. Så blev det inte och nu i efterhand känner jag liksom skam. Känner mig så utnyttjad och att hon säkert ljugit om att ha känslor för mig och drog in mig i det hela, har verkligen aldrig förut gjort något sådant och trodde vi hade något speciellt. Jag försökte avsluta många gånger också men hon jagade alltid mig. Hur gör jag för att släppa denna ilska och skam jag känner, har ibland funderat på att berätta allt för hennes man för att säkerställa jag aldrig igen behöver ha med henne att göra men också för att jag tror jag hade njutit av att spräcka den där bubblan han lever med sin perfekta fru. Jag kommer såklart inte göra det, men fantasin är tröstande.

    Någon annan som varit den bredvid och landat i käftsmällen att man inte betydde ett skit under hela tiden när man gått där och känslomässigt lidit, längtat och hoppas under lång tid? Hur kommer man över det? Krävs det inte en ganska störd individ att bete sig som hon gjort? Hon har aldrig nekat sina känslor till mig men jag köper inget av det längre. Tror hon är störd på något vis, ändå älskar jag henne någonstans fortfarande. Det var trots allt jag som bröt med henne sist, på skarpen då hon jagat mig senaste gångerna jag inte velat längre. 
    Går runt och hoppas träffa en fin kvinna som får mig att inse vad som finns där ute och komma över det här sista men det är svårt.


    Du kommer nog snabbare över dina känslor, om du lägger skulden där den hör hemma. Hos dig själv. Är du alltid lika lättlurad?
  • Anonym (Peter)
    Anonym (....) skrev 2022-08-01 19:31:19 följande:

    En liten fråga, vad trodde du egentligen skulle hända? Att hon skulle lämna sin man för dig? Du får skylla dig själv...


    Eftersom att känslorna på bådas håll var så starka så trodde jag det, ja. Hade jag vetat jag bara var nått tidsfördriv hade jag aldrig gett mig in i det.
  • Anonym (En kvinna)

    Ok. Jag har ingen aning om vem hon är eller hur hon tänker och känner. Jag förstår att du är sårad och känner dig utnyttjad. Men det är inte säkert att hon inte känner något.

    Jag har en relation sedsn över 20 år. För 15 år sedan drabbades jag av passion/kärlek till en annan man som jag inledde en relation vid sidan av med. Inga löften. Jag bröt den relationen efter nästan ett år. Jag behövde välja. Jag valde min make och våra barn och jag har svurit på att aldrig igen utsätta mig själv, honom eller någon annan för detta. Men det var inte lättvindigt. Som jag älskade denna man. Jag sörjde i flera år. Enormt. Det tog fem år innan det slutade att göra ont i mig. 

    När man ger sig in i en sådan situation finns ingen lösning som inte sårar någon mycket. 

    Mitt bästa tips till dig är att inte igen ge dig in i en sådan relation. Det gör ont. Var arg på henne och på dig själv. Det går över. Kärleken till henne går över också. Det tar tid. 

  • Anonym (Skamligt)

    Det är fullt naturligt att du känner skam. Det du gjort är skamligt. Kände du ingen skam under tiden? 

    Du får ta det som en lärdom så vet du bättre till nästa gång, istället för att lägga skulden på andra. Ingen som tvingade dig att vara med en upptagen kvinna. 

  • Anonym (...)

    Tycker alla som bedrar förtjänar att bli avslöjade och alla bedragna att få veta. Att hon lurade dig är ännu en anledning. Varför kommer alltid asen undan?

  • Anonym (L)

    TS:
    Jag förstår att det är tungt och att det är mycket tankar.
    Har du någon som du kan prata med? Annars tror jag att det skulle vara bra. Att få prata ut om alla känslor som uppstått, om sorgen, ilskan och kanske saknaden...
    Att bära runt på skam och skuld blir tungt och tufft i längden.

    Till alla er som går på som bulldozers i tråden.
    Tänk på att det är en människa som sitter på andra sidan. En som är ledsen och som uppenbart redan mår dåligt. Ni får tycka otrohet är fel men ni måste inte trycka ner någon. 

    Vad får ni ut av det???
    Och innan nån frågar, ja jag vet hur det är att bli bedragen och lurad och förd bakom ljuset...men jag kan ändå känna empati med TS...

  • Anonym (Skamligt)
    Anonym (L) skrev 2022-08-01 21:08:55 följande:

    TS:
    Jag förstår att det är tungt och att det är mycket tankar.
    Har du någon som du kan prata med? Annars tror jag att det skulle vara bra. Att få prata ut om alla känslor som uppstått, om sorgen, ilskan och kanske saknaden...
    Att bära runt på skam och skuld blir tungt och tufft i längden.

    Till alla er som går på som bulldozers i tråden.
    Tänk på att det är en människa som sitter på andra sidan. En som är ledsen och som uppenbart redan mår dåligt. Ni får tycka otrohet är fel men ni måste inte trycka ner någon. 

    Vad får ni ut av det???
    Och innan nån frågar, ja jag vet hur det är att bli bedragen och lurad och förd bakom ljuset...men jag kan ändå känna empati med TS...


    Självklart är det en människa på andra sidan. Varför tror du att vi inte förstår det? Men den här människan har i ett år haft ett förhållande med en gift kvinna och verkar fortfarande inte ha fattat. Det var inte en gång, inte två gånger, utan i ett helt år. Står för varje ord jag skrivit. Du får gärna stötta honom. Men du behöver inte försöka "uppfostra" andra som tycker att TS inte förtjänar någon stöttning. Särskilt då han inte verkar fatta att han gjort fel. 
  • Anonym (---)

    TS, mitt bästa tips är att söka på älskarinne-trådar här inne för då hittar du mängder av liknande fall men där kvinnor varit i din sits. Du kan nog hitta mycket intressant dör, och få tips på hur du ska hantera detta.

  • Anonym (Den andra kvinnan)

    Jag har själv varit med gifta män. Två stycken för att vara exakt. 
    Det som förenade dem var att deras fruar var sura, tråkiga och egoistiska. Satkärringar helt enkelt.  Det var varken fel av mig eller dem att inleda en relation då dessa kvinnor beter sig så bedrövligt. Problemet är att det är svårt att lämna med barn, ekonomi gemensamma vänner mm. Det är mycket att förlora och kärleken kan inte övervinna allt. Hon älskade dig säkert men verkligheten är hård. 

    Bry dig inte om nedlåtande kommentarer, det är bara bittra kvinnor som inte lyckats behålla sina män. De förstår inte att det inte räcker att äta ostbågar och se på the kardashians för att få ett förhållande att fungera.

  • Anonym (Skamligt)
    Anonym (Den andra kvinnan) skrev 2022-08-01 23:06:40 följande:

    Jag har själv varit med gifta män. Två stycken för att vara exakt. 
    Det som förenade dem var att deras fruar var sura, tråkiga och egoistiska. Satkärringar helt enkelt.  Det var varken fel av mig eller dem att inleda en relation då dessa kvinnor beter sig så bedrövligt. Problemet är att det är svårt att lämna med barn, ekonomi gemensamma vänner mm. Det är mycket att förlora och kärleken kan inte övervinna allt. Hon älskade dig säkert men verkligheten är hård. 

    Bry dig inte om nedlåtande kommentarer, det är bara bittra kvinnor som inte lyckats behålla sina män. De förstår inte att det inte räcker att äta ostbågar och se på the kardashians för att få ett förhållande att fungera.


    Blir oerhört fånigt när folk börjar hitta på saker. Det blir väl så när argumenten tryter. Hur vet du att vi är bittra och käkar ostbågar? Att vi blivit bedragna? Jag är inte ens kvinna. Det enda vi vet är att TS legat med en gift kvinna i ett år. Ska han vara stolt över det? Inte det minsta. Om man är bitter för att man har lite moral i kroppen, ja då är jag gärna bitter. Tusen gånger hellre än att sjunka så lågt som att inleda något med en gift person. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Den andra kvinnan) skrev 2022-08-01 23:06:40 följande:

    Jag har själv varit med gifta män. Två stycken för att vara exakt. 
    Det som förenade dem var att deras fruar var sura, tråkiga och egoistiska. Satkärringar helt enkelt.  Det var varken fel av mig eller dem att inleda en relation då dessa kvinnor beter sig så bedrövligt. Problemet är att det är svårt att lämna med barn, ekonomi gemensamma vänner mm. Det är mycket att förlora och kärleken kan inte övervinna allt. Hon älskade dig säkert men verkligheten är hård. 

    Bry dig inte om nedlåtande kommentarer, det är bara bittra kvinnor som inte lyckats behålla sina män. De förstår inte att det inte räcker att äta ostbågar och se på the kardashians för att få ett förhållande att fungera.


    Ha ha, en kvinna som inte ens kan fixa en egen man, utan måsta nöja sig med upptagna och uttråkade gifta män, ger råd. Dagens skämt!
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (En kvinna) skrev 2022-08-01 19:38:08 följande:

    Ok. Jag har ingen aning om vem hon är eller hur hon tänker och känner. Jag förstår att du är sårad och känner dig utnyttjad. Men det är inte säkert att hon inte känner något.

    Jag har en relation sedsn över 20 år. För 15 år sedan drabbades jag av passion/kärlek till en annan man som jag inledde en relation vid sidan av med. Inga löften. Jag bröt den relationen efter nästan ett år. Jag behövde välja. Jag valde min make och våra barn och jag har svurit på att aldrig igen utsätta mig själv, honom eller någon annan för detta. Men det var inte lättvindigt. Som jag älskade denna man. Jag sörjde i flera år. Enormt. Det tog fem år innan det slutade att göra ont i mig. 

    När man ger sig in i en sådan situation finns ingen lösning som inte sårar någon mycket. 

    Mitt bästa tips till dig är att inte igen ge dig in i en sådan relation. Det gör ont. Var arg på henne och på dig själv. Det går över. Kärleken till henne går över också. Det tar tid. 


    Och jag är en kvinna som efter en liknande situation valde att lämna min man. Jag kunde inte tänka mig att leva utan den man jag varit otrogen med och som jag tänkte på dag och natt. Jag hade aldrig känt en sådan stark känsla för en annan person. detta var för 8 år sedan och vi är tillsammans än idag. jag ångrar inte att jag gjorde det val jag gjorde men det går nog fortfarande inte en dag som jag inte tänker på det hela och undrar hur det hade blivit om jag aldrig blivit involvera med min nuvarande. Precis som ovanstående skriver så fanns det till slut ingen lösning som inte skulle såra någon. Åren efter jag lämnade min man var de värsta åren i mitt liv. Jag kunde inte stanna kvar men jag saknade mitt liv och jag saknade min exman. Men jag kunde inte fortsätta vara i en kärleksrelation med honom. I mitt fall var det också så att min exman hade betett sig väldigt nedsättande och kränkande mot mig av och till i många år så respekten var borta och tilliten försvunnen. Men hela mitt liv och nästan alla vänner och minnen var ihopknutna med honom och vi har tre barn ihop så att lämna var fruktansvärt trots att det var mitt val. Det är inte alltid lätt och det är inte svartvitt alla gånger vad som är rätt väg att gå. Kommer dock aldrig någonsin att vara otrogen igen. Det är det värsta jag gjort. Skäms än idag. kommer alltid att göra. 
  • Anonym (Mår som man sår)

    Jag tycker att det är bra att du mår som du gör. De här känslorna kommer nog att lära dig att aldrig mer inleda nåt med en upptagen och otrogen person. Smaka på orden "upptagen...otrogen". Tycker du att de rimmar bra? Det säger ju allt om hur hon är. Ett svin. En skitperson. Inget samvete. Självisk. Egoistisk. Förrädisk. Lögnare. Allt som man inte vill ha i en partner egenegentligen. Men du är inget offer. Du är skyldig också fast många anser att du inte bär nåt ansvar för hennes otrohet. Du är en homewrecker och den hon är otrogen med. Det ska mycket till att en kvinna i framtiden accepterar att vara i ett förhållande med någon som du, oavsett hur förälskad du är i denna otrogna kvinna, eftersom även du visar på noll omdöme som inleder förhållande med en upptagen och otrogen person. Att du blev den största förloraren nu i ert smutsiga spel gör att du NU vill berätta för hennes make? Vad tjänar du på det NU? Tillfredställelsen över att han skiljer sig från henne och att du på så sätt känner att du har hämnats på hennes svineri? Fine, gör det då. Du kommer ändå att fortsätta må skit och det med rätta. 

    Du är fan en vuxen människa. Har inte dina föräldrar lärt dig skillnaden mellan rätt och fel? Att inte leka med elden? Att när man gör fel så får det konsekvenser? Hur du mår är en direkt konsekvens på dina handlingar. Lev med dem, lär dig av dem, lär dig leva rätt. Det är fan inte så jävla svårt.

  • Anonym (Den andra kvinnan)

    Så många bittra surkärringar i tråden. 
    Som du säkert förstår TS så är det inte konstigt att deras respektive finner kärlek på annat håll. Man kan lätt utläsa från deras inlägg hur hatiska de är, vem vill spendera livet med en sådan? Men med barn och andra omständigheter kan man inte lämna. 

  • Anonym (Anonym k)
    Anonym (Den andra kvinnan) skrev 2022-08-03 17:24:05 följande:

    Så många bittra surkärringar i tråden. 
    Som du säkert förstår TS så är det inte konstigt att deras respektive finner kärlek på annat håll. Man kan lätt utläsa från deras inlägg hur hatiska de är, vem vill spendera livet med en sådan? Men med barn och andra omständigheter kan man inte lämna. 


    Ja, svin finns det gott om, så där har du rätt. Likheter dras till likheter.
    Däremot har du fel i sista meningen. Varför kan man inte lämna och göra det enda rätta mot den som förmodligen litar på, och levt sitt liv med dig?

    Och barnen.. Har du varit otrogen har du ju redan gamblat med deras trygghet.
  • Anonym (...)
    Anonym (Den andra kvinnan) skrev 2022-08-03 17:24:05 följande:

    Så många bittra surkärringar i tråden. 
    Som du säkert förstår TS så är det inte konstigt att deras respektive finner kärlek på annat håll. Man kan lätt utläsa från deras inlägg hur hatiska de är, vem vill spendera livet med en sådan? Men med barn och andra omständigheter kan man inte lämna. 


    Vadå kärlek? Det är sex de finner på annat håll. De bittra är ju snarare alla älskarinnor som suttit och väntat bort halva livet innan de inser att det blivit lurade.
    Du verkar däremot fortfarande tro på lögnerna..
Svar på tråden Känner skam efter avslut