• Manta33

    Vad är detta? Sjöstjärne-skelett?



    Jhittade dessa i havet. Har hört att det är ssjöstjärne skelett , men vilken sort i så fall? Borde inte deras skelett vara stjärn format?
  • Svar på tråden Vad är detta? Sjöstjärne-skelett?
  • Anonym
    Tow2Mater skrev 2022-08-02 02:00:35 följande:

    Flower sea urchin skeleton, eller sand dollar.


    Eller möjligheten att sjöstjärnor under de senaste dygnen utvecklat "interna" skelett då såklart.
  • Manta33

    Tro mig när ha säger att ja har googlat ALLT ang detta. I många timmar men ej hittat svaret så ?? Google har väl inte svaret på allt. O ditt svar va väldigt onödigt då du gav mig förhoppningar om att någon faktiskt hade rätt svar

  • Manta33

    Åh tusen tack tow2mater! Det ser verkligen ut som en  flower sea urchin eller sand dollar,! Då vet ja att det är sjöborre skelett ja hittat. Tack

  • Anonym
    Manta33 skrev 2022-08-02 02:15:45 följande:

    Tro mig när ha säger att ja har googlat ALLT ang detta. I många timmar men ej hittat svaret så ?? Google har väl inte svaret på allt. O ditt svar va väldigt onödigt då du gav mig förhoppningar om att någon faktiskt hade rätt svar


    Dock ej "sjöstjärna skelett", verkar det som. Jag har aldrig sagt vad du skulle ha hittat på Google. Jag skrev om att du skulle ha hittat det för allmänheten kända faktumet att det inte är det "yttre skelett" som en sjöstjärna kan ha.

    Och när du nu konstaterar att det alltså "ser verkligen ut som en  flower sea urchin" så är det alltså fortfarande inte ett svar ifrån Google?

    Nähänä, du har väl rätt.
  • Tow2Mater
    Anonym skrev 2022-08-02 02:33:29 följande:
    Dock ej "sjöstjärna skelett", verkar det som. Jag har aldrig sagt vad du skulle ha hittat på Google. Jag skrev om att du skulle ha hittat det för allmänheten kända faktumet att det inte är det "yttre skelett" som en sjöstjärna kan ha.

    Och när du nu konstaterar att det alltså "ser verkligen ut som en  flower sea urchin" så är det alltså fortfarande inte ett svar ifrån Google?

    Nähänä, du har väl rätt.
    Alltså, finns tydligen inget som inte går att tjafsa om på FL om man har tråkigt....
  • Anonym
    Tow2Mater skrev 2022-08-02 02:37:39 följande:
    Alltså, finns tydligen inget som inte går att tjafsa om på FL om man har tråkigt....
    Jo, det här inlägget. Här måste jag tyvärr helt hålla med.
  • Manta33

    Jag googlade namnet ja. Och jämförede ned mina... Men lite svårt o googla "hittat platta sjöstjärneskelett" eller "vad har jag hittat för skelett" d enda som har sagts till mig är ju att det är en sjöstjärna vilket det ju inte är. Så pga d e d svårt o googla ja. Men visst va d bra att ja skrev här så att jag fick rätt svar??? Nice va ! 

  • Anonym
    Manta33 skrev 2022-08-02 02:42:57 följande:

    Jag googlade namnet ja. Och jämförede ned mina... Men lite svårt o googla "hittat platta sjöstjärneskelett" eller "vad har jag hittat för skelett" d enda som har sagts till mig är ju att det är en sjöstjärna vilket det ju inte är. Så pga d e d svårt o googla ja. Men visst va d bra att ja skrev här så att jag fick rätt svar??? Nice va ! 


    Det gick inte att utesluta något genom att googla "sjöstjärna skelett", väl?
  • Anonym (Abc)
    Anonym skrev 2022-08-02 02:44:23 följande:
    Det gick inte att utesluta något genom att googla "sjöstjärna skelett", väl?

    Släpp det nu. 


    du var otrevlig och inkorrekt.

  • Anonym (qqq)

    Nej, man behöver så klart inte vara otrevlig mot varann, men jag kan förstå reaktionen av att tro att folk inte googlar själv utan skriver här. Nu hade tydligen TS försökt innan så det var ju bra.
    Det är nog mest det att så många människor inte riktigt verkar veta hur man ska söka på nätet. Ibland är saker svåra att få fram, speciellt när man inte riktigt vet vad man ska söka på för ord, men ändå - jag kan tycka att man då försöker tex på engelska, eller söker på bilder. Då får man i princip alltid napp till slut. Bara ett tips så där i all välmening. 

  • Manta33

    Jättetråkigt att man inte känner att man kan fråga saker i ett forum som är till för just d . Men men sorry för att man ville ha en vanlig konversation som man faktiskt hade med människor innan Google

  • Anonym (Abc)
    Manta33 skrev 2022-08-02 08:43:58 följande:

    Jättetråkigt att man inte känner att man kan fråga saker i ett forum som är till för just d . Men men sorry för att man ville ha en vanlig konversation som man faktiskt hade med människor innan Google


    Det var ett svårgooglat ämne och det är fullt förståeligt att du gjorde en tråd.
  • Anonym (hj)

    Usch för människor som förstör alla positiva trådar med har du provat google kommentarer. 

    Måste vara en jävligt bitter och ensam människa.

Svar på tråden Vad är detta? Sjöstjärne-skelett?