• Tue 2 Aug 2022 12:55
    1164 visningar
    2 svar
    2
    1164

    Säga upp kontakten med svärföräldrarna

    Jag har bestämt mig efter ett antal år att jag inte vill ha något med min svärfamilj att göra längre. lång historia men Jag kan säga att dom har nog fått mig att fälla mer tårar än jag nånsin gjort.

    så de jag vill veta är ni som också har tagit samma beslut hur de förändra relationen med eran partner när ni tog beslutet och om ni mår bättre idag. 

  • Svar på tråden Säga upp kontakten med svärföräldrarna
  • Anonym (Ja!)
    Tue 2 Aug 2022 15:41
    #1

    Jag har gjort det. Min man förstod mej och stöttade mej till 100 procent. Så vår relation blev bättre eftersom jag mådde bättre. Han fick naturligtvis fortsätta träffa sina föräldrar, men utan mej.

  • Anonym (Lilla S)
    Tue 2 Aug 2022 19:25
    #2

    Inte svärföräldrarna men däremot svåger och framförallt svägerskan. Elakare och svårare människor har jag aldrig mött

    Kämpade i 8 år men fick nog en dag. Stängde den dörren och har inte träffat eller sett dem på 6år.
    Är de med på en fest stannar jag hemma.
    Bästa bästa beslutet.

    Min make får träffa dem om han vill, oftast blir det bara brodern och syskonbarnet.
    Min make förstår mig och både jag och vår relation mår bättre av beslutet

    Mitt råd är att prata igenom sånt som hur göra med ev barns kontakt och med jul, andra högtider, födelsedagar etc och hur ofta partnern vill umgås med dem så att det inte blir en grej mellan er

Svar på tråden Säga upp kontakten med svärföräldrarna